Trötter

Jag förstår inte hur man kan lägga sig klockan 20.00, sova i 10 timmar och sedan ändå vara så trött att man inte vet var man ska ta vägen...
Det känns som att folk slutat bry sig. Kanske slutat tro på mig rent ut av...
Jag försöker att vara på bra humör, men blir allt mer irriterad på småsaker! Det är jättejobbigt, men jag gör allt som står i min makt för att inte låta världen smittas ner av mina argsinta hormoner!

Undrar en sak...  Borde man ta vaccinet för svininfluensan när man e gravid? Barnmorskan jag varit hos sa att dom rekommenderade det. Jag är bara rädd för att detta på något sätt kan påverka fosret. Barn under 3 år får visst inte ta det, men barn som inte fötts än ska få i sig de genom sin mamma... jag förstår inte riktigt logiken... =/ Är det så pass liten mängd dom får i sig att det inte är skadligt? Är det inte farligt just pga att dom inte fötts? Finns det risker?
HJÄLP! Jag vill inte utsätta pyret där inne för något =/

Kommentarer
Postat av: Mad

Usch jag hade inte velat vara i din sits..Man ska ju inte ta det vanliga influensavaccinet när man är preg. Men detta för nöffnöff som inte alls är lika testat rekommenderar dem..Mmmm..Jag vet inte jag.. Du får googla och läsa på. Kan bolla med mig när vi ses;)



Tröttheten känner jag igen. Att slåss mot hormonerna är lönlöst..;)

2009-11-04 @ 20:34:35
URL: http://mamamad.se
Postat av: Malin och lilla Oliver

Jag tycker att du ska ta det.

Det finns ju de gravida som blivit sjuka i svinis och sen inte klarat sig.

Tror inte att barnet får i sig så mycket av vaccinet när den ligger och myser i din mage.

2009-11-04 @ 20:39:21
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0