This is it...

Jag undrar om det är jag som blivit gammal alternativt tråkig alternativt för jäävla gnällig av hormonerna eller om ungommarna blivit rent ut sagt för JÄVLIGA!

Igår var som planerat jag, linus, jessie christian på elysee o käkade o senare stack vi vidare på bio och såg MJ´s "This is it". Problemet var bara att salongen på biografen, som var fullproppad med folk, mestadels bestod av tjejer i åldersgruppen "14is" och oturligt fick jag förmodligen salongens mest högljuda och störiga trio brevid mig! 
Tjejerna som var i 16-17 års åldern skrattade hela filmen igenom. Åt MJ´s röst, hans dans-moves ("juckandet" ska vi inte SNACKA om hur kul de va!) åt kläderna, dansarna, videosen, åt låtarna o åt texten i början som på något konstigt sätt verkade förbannat kul i deras ögon...
Jag förstår att man inte kan kräva att en hel biosalong ska vara tyst under en hel film. Och i vissa scener drog till o me hormon-monstret jag på smilebanden, men inte försökte jag under låtarna överrösta royals surroundljud med att skrika å asgarva med mina tjejkompisar. Inte heller sitter jag och messar under hela filmen med ljudet på (!.. jepp, de gjorde en av dom) och när en tjej i min ålder som sitter på raden framför vänder sig som och lungt men rätt irriterat säger "vi är faktiskt på bio" förstår jag att denna irritation inte enbart beror på hormonerna, utan att dessa brudarna oxå störde andra blev jag nästan ännu mer irriterad... Inte fick tjejen framför ett okej eller en förlåtelse som svar... nej nej! trions ledare (skulle jag iaf gissa) sträckte ur handen mot bruden och gav henne ett "fuck you" rakt upp i ansiktet. Både tecknet och orden. Trevligt värre! (behöver jag nämna att hennes coola anhängare asgarvade även åt detta?)

Jag hade under filmens andra halva stor lust att skrika o slänga ut min läsk över dessa extremt jobbiga tjejerna, men visste att om även jag skulle få ett "fuck you" eller liknande så skulle jag FULLSTÄNDIGT flippa ur, så jag lät bli. Några arga blickar fick dom, men detta brydde dom inte sig såklart inte om heller. Gapskratten och mobilernas pip forsatte filmen igenom...

Hela filmupplevelsen förstördes. När jag kom ut ur salongen var jag fullständigt rasande. Jag visste inte om filmen varit bra eller rolig (även om den verkade va EXTREMT rolig) De enda jag visste var att jag från och med nu är ännu mer rädd att sätta ett barn till världen.
Jag har ALDRIG varit så respektlös mot andra. Inte ens när jag var 14-15 och arg på hela världen skulle jag få för mig att uppträda så!
Jag undrar var respekten och ödmjukheten tagit vägen. Folk bryr sig bara om sig själv och deras liv och välbefinnande. Om att dom ska bli sedda och hörda!
En sak som jag uppmärksammade i filmen var att MJ - som var världsstjärna och näst intill förväntas vara egotrippad och kaxig (som jag förövrigt tycker e HEMSKT att så kallade "stjärnor" och andra för den delen med är..) istället verkade ödmjuk och snäll.
En perfektionist beskrev dom honom som, men det är väl knappast dåligt? Han bad snällt och ville "inte vara jobbig" när han bad dom göra annorlunda. Han gjorde det för fansens skull. För världens skull.
Han verkade faktiskt vara en fin, om så mycket mycket speciell, människa... Så varför, VARFÖR kan vi inte behandla varandra med lite mer respekt? Vara lite mer ödmjuka. Sluta att beklaga sig och skylla på andra när vi inte reder upp saker och ting själva.
Det är tragiskt tycker jag. Hemskt att man ska känna sig så utsatt när man egentligen inte borde.
När mitt barn kommer till världen ska de uppfostras ordentligt! Han eller hon ska få lära sig om rättvisa och hur man uppför sig. För det ska man kunna. Det borde ALLA kunna, även fast väldigt få idag verkar kunna...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0