Wihoo.. Fredag!

Gud va skönt de känns efter att få pratat med Mammi. Inte är de lätt att va förstgångs-gravid med en massa tankar som snurrar i huvudet!

Fredag är en helt underbar dag! Skoldagen är kort, man ser fram emot en låång helg med godis, mys och frihet... Tyvärr började inte denna fredag så!
Efter att jag allt för sent upptäckt att busskortet gick ut igår o jag (eller Linus rättare sagt) bara hade en femhundring ute så sprang jag ner till affären runt hörnan för att växla... Jag vill tillägga att klockan då var någon minut över 7, bussen går 7.14 och denna affären skulle öppnat 6.30... Hade den det? - NEJ! Där va stängt o mörkt fortfarande... Benen kändes som vanligt nu för tiden allt för tunga, men eftersom jag inte hade mycket till val så var det bara att raskt traska vidare. Nästa affär hade öppet. Däremot hade han ingen växel och gick i lugn o ro och växlade i sitt kassaskåp. Jag stod o trampade, kollade klockan o kände mig allmänt stressad.. Med all rätt! När jag kom ut ur affären så såg jag bussen, och inte sedan skolans 60meters-lopp, som jag sen högstadiet på något sätt lyckats klara mig ifrån, sprang jag. Allt vad jag orkade, o hann! Anfådd och trött suckade jag fram att jag skulle till oxie, gick på bussen o satte mig. Äntligen lite lugn o ro!
När jag senare var framme vid nästa busshållplats för att byta vidare till skolan märkte jag att jag var blöt över hela sidan på kappan... men inte var det kappan som var problemet! Hela väskans innehåll guppade i vatten! skolblocket, filofaxen, pennor, suddi, tuggummi och boven i dramat - vattenflaskan var genomblöta. Som tur va (trodde jag!) låg mobilen i ett annat fack och skulle nog inte ta så stor skada... Jag vände väskan upp o ner och det bokstavligen RANN ut vatten ur den. Helsjukt! Jag tog upp mobilen och la den i jack-fickan, gnällde lite på bussen inför mina klasskompisar och bara hoppades på att oturen för dagen va slut...
Framme i skolan tog jag upp mobilen för att stänga av ljudet och märkte då att den va avstängd men att knapparna samtidigt lös! Mycket riktigt så var den kapputt. finito. bye bye...
Ingen bra start alltså, men efter dessa incidenterna så har det inte hänt så mycket mer faktiskt, o kanske får man skita i vilket, bara skjuta det åt sidan och istället njuta av vad helgen har att bjuda på.
En ny mobil får snart inhandlas. Vilken det då blir får vi se. Ny eller gammal spelar inte så stor roll, men ingen mobil är idag lika med handikapp, vilket iofs är rätt sjukt, men ändå...
Nu ska jag försöka få (mig) iordning lite. Kvällen bjuder på bio, käk och möllan tillsammans med Linus, Jessie, Christian och Martin... KUL!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0