Maggan med magen o en bank-tant som inte va någon tant men såg ut o betedde sig som en...

Maggan o Johan va här idag. Vi snackade, gick till banken, handlade, snackade lite mer. Hade mysigt, trevligt. Så som de brukar va!!

På banken va de däremot mindre trevligt.
Monster-morsan kände att hon fick en otrevlig ton och skyllde lite väl mycket på "bank-tanten", -vilket jag inte brukar göra, då jag precis vet hur jäkla kul de e otrevliga människor på jobbet... servicebranchen e the shit. inte!
...Men jag blev så jäkla irriterad, o tanten va så jäkla snorkig!
Kom in på banken, L ringde. Jag svarade o pratade någon minut innan tanten (hon va inte så gammal, men såg ut som en tant) i luckan spände ögonen i mig o sa "Man får inte prata i telefon här!" "Nähä, oj. förlåt" sa jag o la på. Tittade efter den där stora skylten med en överkryssad mobiltelefon men såg ingen... där fanns ingen! E de sånt där vanligt folkvett, förresten? Pratar man inte i telefon på banken? -Precis som på sjukhus eller i flygplan, typ...
Iaf. När de va min tur att hämta ut pengarna (skatteåterbäringen som jag fortfarande inte tagit ut) frågade tanten om jag va kund i banken. "Annars kostar de 150  kr" sa hon med en ovanligt störig röst... "Nej, eller jo.. jag har ju ett konto här som jag inte har något kort till" svarade jag. "Vill du sätta in pengarna där då?" fortsatte hon. "Ja, de kan jag ju göra o sen ta ut" sa jag... "Då kostar de 150 kr" sa störiga rösten.
Jag pallade inte bråka. Gick därifrån. Kollade ytterligare efter "mobiltelefon ej tillåtet"-skyltarna men där fanns fortfarande inga... 
Funderar nu på att avsluta kontot där o ta ut dom där 20 kronorna jag har där. De enda jag e lite rädd för e att de då kostar 150 kr. Känns inte så lönt då, lixom :P



-Mamma o Ella e glada ändå!
De e ju HELG!


Kommentarer
Postat av: Malin och lilla Oliver

Klart att vi måste ses Fanny. Och nästa vecka ska Oliver vara nästan fulltid på förskolan. Och veckan därpå börjar jag jobba!!!

Ni kan inte typ nästa söndag?

kramar

2010-08-20 @ 19:44:54
URL: http://finaklumpen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0