Pappa e nummer 1!

Ella e svårare att natta nu än som "nyföding". O ännu svårare blir de väl? -Iaf. Idag somnade hon utan ett ljud. I pappas famn. Sittandes. Galna bus-fis. Älskar pappa sin gör hon. Mycket! han e favoriten, jag e nummer 2. O jag nöjer mig. Älskar mina 2 hjärtan o deras samspel. Blir helt tårögd när jag ser o hör Ellas asgarv (om man kan säga så om en bebis) då pappa blåser på fötter, jagar Ella-hand me munnen eller bara försöker ta på henne kläder. Ella skriker av glädje, nästan alltid då pappa e i närheten. O de e så fint. Dom e så fina.

Resesäng blev köpet på babyland. Precis som vi tänkt oss. Fick även med oss ett par bodys (4 för 100 -vem kan låta bli, lixom?) o en bitring till vår lilla terrier (hon uppför sig som en sån nu. en busig sådan. Så därför kallas hon det. Det eller Stig, efter Stig Helmer... Dom har samma frissa, nämligen!)
Funderar på en ny (eller begagnad -blocket kanske?) bärsele. Den vi har e bra. Dock inte världens snyggaste färger o viktigast av allt -jag har INGEN koll på vikt eller längd. Hade känts bra att känna till de...

Imorgon BVC. Ser fram emot de, faktiskt! Har gjort en lista med 1000 frågor som jag ska fråga. Brukar glömma allt då jag kommer dit o förbannar mig över att jag inte gjort en lista, så de har jag. denna gång. Sorry, bvc-tant. Imorgon ska de ställas orolig-mamma-frågor.
Ska oxå bli superkul att se vad klimpen min väger. O hur lång hon e. Utvecklas de gör hon. hela tiden. O maten den slinker ner (oftare än vanligt -en av sakerna jag ska fråga om) Så vuxit -de tror jag alldeles säkert hon har.



-Buslekar. Superkul, tycker Fia-Lotta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0