Ingen mat på natten vid 8 månader?

Jag har grubblat på en sak sen jag i torsdags besökte bvc. -De har satt sig på hjärnan. Stört mig en del...
Jag fick berätta hur Ella åt. -Vi har precis, bara sen en vecka tillbaks, börjat ge Ella 2 portioner puré. Hon äter oftast en halv burk per gång (= inte så värst mycket) Hon får lite erättning mellan målen, gröt på morgonen och vällning på kvällen (ja. jag har skrivit om detta innan, men iaf...) Bvc-tanten sa då att hon nu alltså skulle sluta äta på natten. HELT! -Jag tycker detta verkar lite tidigt. Lite... märkligt. Så jäkla mycket äter inte Ella på dagen o dessutom sover hon runt 12-13 timmar på natten o då tycker jag inte det e hela världen att vakna en gång för mat...

Både mamma, pappa o anna (papps sambo) tyckte de va struntprat! -"Dom (syftar på bebbarna) tar hand om de själva!" "De kommer" sa dom alla 3 (inte vid samma tidpunkt, dock!) -o så ser jag det oxå! Ella e 8 månader, de stör inte mig och jag vill inte börja bråka med henne mitt i natten. -Så, Nope, bvc-tant. -denna gången lyssnar jag inte på dig!

Vad tycker ni? Hur gjorde ni? Har ni fått va bestämda o "bråkat bort" maten? -Har ungarna slutat då dom fått mer mat på dan? Dessutom undrar jag hur många som ger sin bebbe "riktig" mat (syftar på gröt/puré/"mat-där-dom-får-sitta-upp) innan sängen. Bvc-sköterskan tyckte nämligen INTE att man skulle ge välling som "sista måltid" (så som vi gör var dag, då..) Jag vet inte... Hur mycket ska man lyssna på dom? -Jag tycker de går bra såhär... Tror de e många som väljer att göra som oss.. -Eller har jag fel??


Kommentarer
Postat av: Emelie

Ebba slutade äta på natten när jag slutade amma helt i stort sett... Då var hon 3 månader.

Men det är många bebisar som äter på natten även fast de är närmre ett år... Tycker inte det är så konstigt. Ebba äter inte så himla mycket heller om dagarna egentligen. 5-6 mål om dagen, varav ett mål gröt och ett mål puré.

Lita på din egen instinkt och när Ella är redo för att sova en hel natt utan mat - då kommer hon göra det självmant! :)

2010-12-05 @ 19:54:30
URL: http://Http://emeliten.wordpress.com
Postat av: Josefine

Min son är 22 månader och äter fortfarande en flaska välling på natten!

2010-12-08 @ 16:05:02
URL: http://finelinan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0