Sjukling...

Hon snorar o gnäller. Gråter o skriker. Sover gör hon... lite -typ "halvtimmes-omgångar"...
Jag har misstankar om förkylning, men hoppas på tänder. Hon verkar ha ont. Snörvlar o näsan rinner. Tycker synd om henne o så även mig. Om L. Påfrestande e det! -Tålamodet testas.
Flera nätter i rad har de nu varit gnäll, o jag har sovit kass! Börjar även jag känna mig krasslig... -Kanske e de sömnbristen som först nu visar sig...(?)!

Jag undrar (igen, ja) om öroninflammation.. Kan de va de, kanske? Hon blir så ledsen när man lägger henne ner. Gråter hejdlöst o sover som sagt inte längre stunder... Ändå e hon inte ledsen hela tiden hon ligger. När vi precis bytte om till pyjamas kom solstråle-humöret fram... Ja, nu 22.27 e hon fortfarande vaken. -Efter en panodil pratar o hojtar hon här hemma... Planer på att sova verkar hon däremot inte ha..


Detta inlägget tog mig 2 timmar att skriva. -Bevisar väl att jag borde strunta i datorn nu.. Fokucera till 100 på liten E. -Fast de gör jag alltid. Hon e nummer 1. -Även om hon ibland kan va svår. För det e väl de.. -Svårt att va förälder??..
Man försöker o provar. Man planerar (eller rättare sagt kan man inte längre planera) sitt liv efter barnets behov (o vilja!) Älskar dom gör man. Av hela sitt hjärta. Mer än allt annat i världen... Annars hade man aldrig orkat. -De e jag säker på!
De finns ingen annan, Inte en själ i världen som jag skulle gjort så mycket för som jag gör för Ella.. Inte en chans! -Jag e för egoistisk! Men Ella spelar i en annan division. I en annan liga. Hon ger mig själ att bry mig. Att älska högt. -Högst!


-Allt!

Kommentarer
Postat av: Annika

Stackars liten =( Kan ju vara öroninflammation, blir det inte bätte i slutet på veckan hade nog jag sökt vård.. hoppas hon blir bättre =)

2010-12-09 @ 12:29:00
URL: http://mysteriumamorvincitomnia.blogg.se/
Postat av: Amanda

Kan bara nicka och hålla med om dina ord. För sina barn offrar man mycket - för att inte säga allt till och med. ♥



Jättefin bild!

2010-12-09 @ 14:25:50
URL: http://creyla.blogg.se/
Postat av: Annamia

Hej Fanny Maria!

Vi är fyra studenter som studerar media och kommunikation på Malmö högskola. Nu arbetar vi med en uppsats angående föräldrar som bloggar. Vi har läst din blogg och är intresserad av att veta om du är tillgänglig för en längre intervju nästa vecka i Malmö. Du är välkommen att ta med ditt barn. Vi bestämmer en mötesplats som passar dig. Vi kommer dokumentera mötet genom att fotografera. Tveka inte att kontakta oss om du har några fler frågor. Det vore spännande att prata med dig!

Med vänliga hälsningar

Annamia, Stefanie, Josefine och Fanny



([email protected])

2010-12-09 @ 16:39:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0