De 3 H:na

På föräldra-utbildningen pratade barnmorksan om de 3 P:na! -Power, Patient och Passagerare. Nu gick vi iofs igenom förlossningen... För annars skulle jag nog inte ALLS hålla med henne. Jag har (ofrivilligt) lagt upp ett eget levande... -De 3 H:na! (för gravida)

Halsbränna -Ett problem som bara inte VILL ge me sig! Även om man tar till sig "tipsen" och även käkar tabletterna som man ska så dyker den upp (alltid så olägligt så möjligt, såklart)

Höft-smärta -Detta e nog det värsta av allt. Ibland hoppar höften till och jag kan inte längre gå, stå eller ens stötta på benet utan att skrika rakt ut! Det är som någon sticker en kniv i höften på mig och om jag inte får en hjälpande hand trillar jag ihop i en liten hög... Detta känns så otroligt överdrivet, men är helt sant. De konstiga e att det går över efter bara någon minut ibland och då e allt som vanligt igen. Märkligt? Ja! Jobbig-hets-grad? -Extrem!

Hormoner -Tårarna sprutar, kärleken är enorm och ilskan e helt oförstådd. Känner mig som en arg och irriterad tonåring som inte bryr mig ett dugg om konsekvenserna. Som tur e så brukar jag kunna hålla detta inom mig till en viss grad -Det vill säga att jag inte skriker rakt ut när tanter är irriterande, någon gör något (som i mina ögon e) störigt eller ett barn skriker högt (För jag har faktiskt även här lust att skrika lika jäkla högt tillbaka!) Jag muttrar o går tjurigt där ifrån istället. "Helvetes skit fan helvete!" hör man en kort liten tjock klump viska argt för sig själv där hon vaggar fram...

De e fan inte lätt. Men SÅ värt det, eller vad e de man brukar säga? ;)

Kommentarer
Postat av: Malin

Höftsmärta kan du också kalla foglossning. vet hur hemskt det är!

2010-02-20 @ 16:51:34
URL: http://finaklumpen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0