Massor på g!

Tjohoo! Redan imorgon får vi nycklarna till vår nya lya. Blir väl dit o mäta o fixa innan helgen då vi ska handla möbler!
Föräldrakurs idag och sen försäkringskassan. Jäkligt skönt att nu ha det gjort! Csn-papperna måste fyllas i och skickas och måste även in till gamla jobbet för att se hur mycket jag tjänat (och få papper på det, så jag kanske får mer än 180kr/dagen vilket man får i föräldra-penning när man studerat!)
Jag ska även fila lite på mitt arbete. Blir aldrig riktigt klar med det, men när man har så pass många veckor på sig så blir man visst aldrig riktigt nöjd... är det inte så?
Alvedon har jag stoppat i mig igen. Vägrar känna mig dålig... Har inte tid till sånt nu! Imorgon blir det praktik och sen fortsätta med stöket. Saker ska packas och lådor ska fyllas. Måste även få tid att fixa kläder inför begravningen på onsdag, (vad ska man som tjock gravid-klump ha på sig på en begravning när man i nästan 7 månader gått i stora tunikor och mamma-leggings?) stryka Linus skjorta och nåla upp kostym-byxorna ska jag oxå göra (han ska nämligen ha sin pappas byxor som var lite för långa för honom, så fick i uppdrag av Linus storebror Andreas att nåla upp dom till Linus, som själv tyckte att dom gott kunde få va lite långa "Äe, dom knölar ju bara ihop sig lite över skorna" tyckte han. Jag fick då LOVA Andreas dyrt och heligt att ta tag i Linus öra och lägga mig på golvet och fixa byxorna trots allt... Så de vågar jag inget annat än att göra!)
Nu ska jag ta mig i kragen och skriva på arbetet. Linus är flitig och passade på att gå ner o skruva på bilen medans jag skulle plugga, så jag kunde vara i fred, så nu får jag banne mig sätta fart oxå =)

Hej så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0