Magbild!

Jag praktiserar som sagt på halvtid nu. Trivs som alltid lika bra där... Schysta människor o ett jobb som jag tycker e super-kul. Dessutom förstår dom att jag måste va lite extra försiktig o låter mig inte bära eller göra för ansträngande grejer, vilket jag inte heller SKA, men de e skönt att inte själv behöva påpeka detta.
Även om jag har alla dessa fördelar känner jag tröttare än någonsin när jag kommer hem. Känns som jag jobbat 14 timmar i sträck i 14 dagar i rad, ungefär. Ingen ork har jag, men 3 veckor till, de ska jag banne mig klara!

Imorgon ska jag o Linus på vår första föräldrakurs... Ska bli spännande. Däremot undrar jag om det e som min BM säger -Att man blir lugnare o att man börjar förstå saker o ting o att rädslan ofta försvinner o att man istället börjar längta efter sin bebis (bara!)... Detta låter ju som en dröm! Däremot läste jag att någon annans BM rekommenderat henne att INTE gå på föräldrakursen om man tycker förlossningen är skrämmande iom att dom berättar om allt de jobbiga (men jag vill ju veta de... Jag vill egentligen bara vara förbredd på allt. Även de dåliga!)
Ajja. Hur det än blir så ska jag gå. Så får Linus oxå lära sig en del. DE ska bli skönt tycker jag. Jag vill ha någon att luta mig mot (och skälla på) när de väl e på gång... Imorgon e de bara 8 veckor kvar! 8 veckor till lilla Ella (förhoppningsvis) ligger i min famn o jag säger "Detta va ju inte aaaalls så farligt" ;)



Tjocka magen i vecka 31+3 (idag är jag i vecka 31+5)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0