År 2009

Försökte sätta ihop en liten summering av året 2009, och såhär blev det...
De bästa, sämsta, roligaste o pinsammaste i bilder och text. Enjoy!


Januari

Att partaja "all night long" tillsammans med Tn håller i sig. Extremt kill-trött o bestämmer mig att ta ett års paus från dessa varelser. Tn avråder mig, men jag lovar - och håller löftet - att hålla mig borta från dom så länge det inte är en riktigt bra kille jag får tag på...


- Tn o Fanny skålar in det nya året



Februari

Träffar en riktigt hunk på ett av malmös störst dregg-ställen. Tror såklart att han e som alla andra o dissar honom stenhårt (Jag har ju lovat Tn) Som tur va ger han inte upp i första taget o allt eftersom tiden går så visar sig denna pudding vara ingen annan än självaste Linus -  the Love of my life <3


- Linus - världens finaste & jag!



Mars

Åker o hälsar på kusinen i London. Toppenresa! Berättar även om min nya kärlek - som inte verkar vara så svinig (faktiskt!) Kuss tror mig halvdant o hävdar att jag i så fall ska hålla i honom. Träffar även denna månaden Linus mamma, Hans syster Linda, hennes kille Micke och Linus styvsyster Catja för första gången. Linus fyller 24 år, Rasmus blir 21 år.


- Kussarna på Londons tunnelbana!



April

Söker in till Ingvar Strandhs blomsterskola efter många om och men. Till min besvikelse hamnar jag bara på en reservplats, men fortsätter att hålla tummarna. Träffar Nu även Linus Pappa och hans sambo, samt resten av Linus syskon. Linus åker med mig hem till pappa i Höllviken o får lära sig hur Lundborgarna fungerar - han dumpar mig inte efteråt (My god - honom måste jag verkligen hålla i ;))


- Ingvar Strandhs Blomsterskola!



Maj

Lillebror kommer hem efter ett års pluggande i Santa Barbara, California, USA. Han får träffa min nya kärlek och jag, han och hans Maria börjar umgås rätt så intensivt. Linus storebror Andreas (som i vanliga fall bor i Oslo, Norge) fyller 30 år och firar sin födelsedag i Sverige tillsammans med släkten samtidigt som Schlagern avgörs o Norge - till Andreas o de andra normännens stora glädje vinner hela rubbet! Drinkar i överflöd resulterar i att jag blir så full o odräglig att jag efter detta har ångest en hel månad inför Linus familj. Tur att dom mest tyckte min fylla va rolig, o att skammen till slut gick över, för kul, de va de inte... Inte då iaf!


- Lillebror testar Beatles-frilla!



Juni

Lillebror Victor, Linus syster Therese och Maria inviger månaden med att ta studenten. Jag får oxå det glädjande beskedet att jag till hösten får börja min utbildning på Ingvar Strandhs. Sommarens festligheter har bara börjat känns det som! Börjar umgås med älskade Elin en del igen. Hennes Robin och min Linus blir goda vänner. Tn drar iväg till Thailand nästan exakt samtidigt som Linus roomie Jonas. Iom detta blir jag och Linus sambo-på-låsas. Han får nyklar och vi bor ihop i min lilla etta tillsammans i 3 veckor!


- För han har tagit STUDETEN, fy fan va han e braaa!


Juli

Fortsätter att partaja loss tillsammans med Elin och Robin. Umgås även med Linus kompis Rasmus och hans tjej Sophie en hel del. I slutet av denna månaden räknar dom att lilla Ella blir till - Hennes föräldrar (vi) anar iiiiingenting! Lillebror Victor rycker in i lumpen o storasyster tycker det e hemskt att han ska få leva så (Han däremot tycker det e hur kul som helst - o tycker det fortfarande!) Hade i denna veva även min Lady Gaga-period. Håret var seriöst VITT (blått ibland av mitt silver-schampoo) - Men ååh vad jag saknar de (även om det nog bara e jag som tycker det e super-snyggt... eller?)


- Vitt hår - matchar mitt solbrända (not) face =)


Augusti

Slutar på jobbet och har de två sista veckorna av sommaren en liten semester. Flyttar den 15de i denna månaden ihop med Linus i en 2a på Ellstorp som vi fått hyra i andra hand av en bekant. Slutar efter Malmö-festivalen att dricka alkohol, då jag och Linus (fortfarande helt ovetande om lilla pyret i magen) ger ett löfte om 2 alkohol-fria månader efter ett gräl (som inte varit ett gräl om denna förbannande alkohol inte funnits med i bilden) Skolan börjar den 31a.


- Kist-dekoration by Moi & Lovisa


September

Får i början av denna månaden reda på att en liten bebis finns i min mage - blir vettskrämd till en början... De här va ju inte alls meningen! Slutar nu oxå röka. Får se lilla "jordnöten" (som vi kallade henne i början) för första gången och vi bestämmer oss för att satsa på familje-livet. Våra föräldrar och syskon får veta - och reagerar överraskande positivt (läs "skriker som tjejer hela högen")  Alice fyller 25 år (till hennes stora rädsla) och får då i uppdrag av mig att berätta för resten av släkten - Även dom blir helt överlyckliga! Lillsyrran Frida blir 15 år!


- Första bilden på vår lilla jordnöt!


Oktober

Berättar efter KUB-testet för omvärlden att jag ska ha en liten bebis. Det har nu gått 12 veckor. Börjar oxå min första praktik som går hur bra som helst. Illamåendet och tröttheten vill däremot inte släppa. Jag går runt i en dimma hela dagarna! Victor fyller 19 år


- Galna, men så snälla "Janne" - bossen på praktiken!


November

Firar pappas födelsedag med att åka till köpenhamn och dricka öl dagen o natten lång (cola o vatten i mitt fall) En super-duper-kul tripp! Får på vårt Rutin-UL reda på att vi antagligen (hon va ju inte 100%) ska få en flicka! Jag och Linus blir chockade (trodde på en pojke) men super-lyckliga! En Ella Maria ska födas till världen (fortfarande på samma BF) den 16 april. Pappa fyller som sagt år - o inte lite heller - hela 53 år blir gubben!


- Linus, Ralle och Maria i Köpenhamn


December

Jag och Linus firar vår första jul och nyår tillsammans. Jag har även min första nyktra nyårs-afton på säkert 10 år! Jag får jobb på min praktik-plats och tjänar lite extra-pengar (vilket ju aldrig är fel) Vi har nu bestämmt och frågat båda våra gudföräldrar till Ella och dom har glatt sagt ja. Linus och jag börjar kolla lägenheter, bokar bank-tid och shoppar även en hel del till vår lilla Ella. Jag fyller 24år, Mamma blir 52 år och Vickan fyller (det efterlängtade talet...) 18!


- Jag och Linus i soffan borta i Stockamöllan på julafton


2009 - Ett helt år har gått. Ett underbart år. Ett märkligt år med många vändningar. Ett år jag aldrig trodde att det skulle bli som det blev, men bra, det blev det! Jag har funnit pappan till mitt barn (faktiskt!) och min framtida man. Jag skulle kunna vända upp och ner på världen för hans skull, och jag vet att han hade gjort det samma för mig. O till råga på det så e han snyggare än nåågon annan. Hur kan man ha sån tur? Det borde jag fråga mig varje dag...

Kommentarer
Postat av: mariaohlin

bästa fanny. det är aldrig försent för nånting. du har bara börjat i en annan ände av listan liksom :P



ja, vi måste ses snart ! är du & linus lediga på onsdag ? vi kan kanske ses på kvällen, äta middag & fira din födelsedag ? <3

2010-01-04 @ 23:04:07
URL: http://mariaohlin.blogg.se/
Postat av: Catja

Guuuuud vad du är duktig på att skriva Fanny! Det låter som att 2009 var ett helt fantastiskt år! Jag önskar dig/er ett lika fint 2010 =) *Krama

2010-01-05 @ 10:34:48
URL: http://headshrink.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0