Fl´åt...

Gud va jag e dålig! Jag vet! Jag lovade en blogg-uppdatering med bilder m.m. redan i lördags, men sen dess har ni inte hört ett pip från mig... Anledningen - kraschad dator, den andra datorn - fast i höllviken.
Vi körde ner till höllviken i lördags iaf, hämtade datorn och även vinterdäck o broms-någonting-jag-inte-minns-vad-det-heter-men-har-o-göra-med-bromsarna-iaf (fick nämligen en av pappas bilar bara för att han inte orkade göra i ordning den - uppskattat. JAPP!)
Så nu har vi iaf en bil (som fungerar) Även om allt ännu inte e riktigt fixat - Linus ska ta hand om de sista imorgon (så svårt va de, papsen!) o sen har vi - iofs lite äldre modell (93a) - en väl fungerande (familje)bil!
Datorn va ju ett större problem de, ja. Linus e som bekant duktig på de där me motorer - värre e de med DAtorer. Ingen av oss fick internett att fungera på denna datorn, så proffs-hjälp i form av lillebror Rasmus fick ringas in - o igår kväll hjälpte han oss till sist att få denna plåtburk att fungera. Även detta väldigt uppskattat - TACK!

Idag har jag varit hos farbror doktorn. Har knappt kunnat sova inatt efter att jag vridit o vändit på mig, hjärnan snurrat på i 110 km/h o jag har gång på gång frågat mig själv hur i helvete jag ska lägga upp detta rätt - för alla skull!
Jag kom iaf fram till Cura idag vid 13. Hade tid en kvart senare, men fick istället vänta 3(!) kvart. När jag sen kom in gick de hela på 2 minuter. Jag förklarade att jag haft problem med min rygg, att jag behövde läkarintyg för att få ta igen det jag missat i skolan utan att (ännu en gång) få lägga ut stora pengar. Jag va bara ärlig helt enkelt, tänkte att de fick gå som de går - min barnmorska hade ju rekommenderat mig o gå dit och jag tänkte att hon nog hade koll på hur saker o ting ska gå till... O mycket riktigt. Läkaren frågade när Ella va beräknad till o antecknade, sa att han skulle skriva ett intyg och sen skicka det hem till mig. Så svårt va de. (=En sten har släppt från mina axlar - kan man säga så? Det känns iaf så... Synd att inte värken i ryggslutet gick över på köpet, men vadå? Man kan faktiskt inte få ALLT!)

Vi fick oxå ett glädjande besked från banken idag så nu blir det lägenhets-letande på heltid! Plötsligt har saker o ting börjat släppa. Lösa sig! Det e väl underbart? Hoppas detta håller i sig nu bara!

Idag har jag sen lunchat me kuss, imorgon blir det projekt-arbete-skrivande o sen fika-"möte" med Sophie från klassen. Tänkte nämligen skriva arbetet trots sjukskrivningen - detta kan vi ju lägga upp hur vi vill och arbetar hemifrån = inga problem.

Fan va detta blev långt... Gillar själv inte allt för långa inlägg! Så nu ska jag sluta, kanske ställa soppan på spisen o skjuta in vitlöksbrödet i ungen. Vänta på att maken kommer hem o kan göra mig sällskap i soffan...

O förresten... bilder kommer... senare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0