Hur Maria blev "Agge"...

Malin lämnade följande kommentar i mitt förra inlägg:
"Jag är ju nyfiken på hur Maria Ohlin kan bli Agge?! :)" -O de förstår jag ju att ni kan vara. Jag tänkte faktiskt skriva de i förra inlägget men någon gång på vägen föll de bort ur förrvirrade mamma-hjärnan.

Iaf... Maria e adopterad från Polen. Kom tillsammans med sin tvillingbror Johan till Sverige som 5-månaders bebisar, Då hette Maria "Agata" o Johan hette "Valdsko" (eller nåt liknande... minns ju inte =/ O de ÄVEN om Agge berättat de 100 gånger -Jag skrattar nämligen lika mycket åt de varje gång) Marias och Johans föräldrar Karin o Henrik bestämde sig för att behålla de polska namnen som andra-namn, så när Maria någon gång förra året berättade att hon hette Agata i andra namn började vi kalla henne de (Som sen blev Agge, som blev Agge-spagge, som sen blev Aggos, som sen blir....? Ja, de får vi helt enkelt se, för längre har vi inte kommit i smeknamns-djunglen)
Så, iaf, Maria kallas Agge för att hon heter Agata. Så enkelt o löjlig (men kul) e de!

Nu vet ni de!



"Spagata" (JA! Ännu ett nickname)



Kommentarer
Postat av: Anonym

OHHH min terass e fin där i bakgrunden :)

2010-07-27 @ 23:45:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0