Sjukling, tröttling eller bara gnällning??

Idag va ingen bra dag. Eller de va de. De va en bra dag, men en mindre bra kväll!
Linus åkte iväg för att träffa sin kompis Jonas, Jag o Ella skulle spendera kvällen ensamma tills de att L kom hem o med sig skulle han då ha kina-mat från min favvo-resturang i Malmö. De gick i typ en halvtimme, sen va Ella otröstlig. Hon skrek hjärtskärande. -Fram me maten, fick i henne lite. Vagga, vagga -hjälpte inte. Jag ringde till Linus när han varit borta i typ en timme o bad honom att komma hem om de inte blev bättre. Precis i den vändan somnade lilla ledsen-fis. "Skönt" tänkte jag "Då va hon väl trött". I min famn låg hon. Sög på nappen o sov. Jag la henne på kudden o hon verkade nanna skönt. Ringde till L igen. "De e lugnt, Hon va bara trött" sa jag (så där "mamma-vant")
Efter en halvtimmes sömn vaknade dock Ella. Denna gången helt förstörd. Skrek hjärtskärande... Ni vet; inte de där vanliga "jag-e-hungrig-trött-uttråkad-skriket" utan de där "HJÄLP-mig-jag-dör-skrik". Jag vaggade -åt ett håll o åt de andra. Tog upp henne på axlen, la ner henne. Men hon fortsatte skrika. O hyperventilera. I panik ringde jag Linus. "kom hem kom hem" snyftade (även) jag!
Linus kom hem. Då hade Ella gråtit o skrikit i 20 minuter i ett sträck. Hon va helt slut. Tårarna rann på både mig o henne. Med darrande armar räckte jag över lilla E till L. "Va e de lilla hjärtat" frågade L. Ella snyftade till svar. Betydligt lugnare nu. Linus vaggade, gick runt, satte sig ner o fick sig då en omgång av "Ella-super-gnäll" Ställde sig upp igen, gick runt.
Ella lungnade sig. Skrattade till o med lite. Vi körde lite masssage o Ella rullade från sida till sida o log o "snackade". Nu sover hon. utan feber o med lite för lite (enligt mamma) mat i magen.

De e svårt som fan. När ska man ta in dom till sjukan? Jag ringde 1177 men dom hade kö o då Ella lugnade sig medans jag väntade la jag på. Förra gången när hon hade lite snor i näsan o en orolig morsa ringde fick jag en massa (enligt mig) nästan stötande frågor. Dessutom började hon mala på om RS-viruset o gjorde mig ännu mer rädd...

De e svårt o jag kommer nog inte kunna sova helt lugnt inatt. Men de gör inget. Inte så länge min lilla Ella gör de...



-Finaste fisen


Kommentarer
Postat av: Mia

tack så mycket!!

din lilltjej har helt otroliga ögon!

2010-07-31 @ 13:40:38
URL: http://miaed.zoomin.se/blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0