Underbarn...?!

Min vän Malin skrev ett tänkvärt inlägg i sin blogg för en tid sen. Ett inlägg som handlade om "tävlande" föräldrar. Att detta e allt annat än acceptabelt håller jag fullständigt med om!
Folk o e så pressade o stressade. Bebisen ska helst ploppa ut o sen le första dagen på bb, kunna cykla utan stödhjul vid ett halvår, prata flytande latin vid 2 och måla picasso-tavlor vid 3 (som ärligt väl e de enda som faktiskt skulle kunna vara möjligt...?) Barn som pratar innan den jämnåriga kompisen ses som bättre, och om barnet som inte springer fram vid 1 års ålder skrivs det direkt en insändare till tidningen "föräldrar o barn" -Ens barn kan inte gå och man undrar "vad i all världen man ska ta sig till!"

Nä. Detta e sjukt enligt mig.
Varför kan man inte va stolt över sitt lilla barn även om det "bara" e precis som de e!? Jag kommer iaf låta min lilla flicka utvecklas i sin egen takt, vad som än sägs o vad hon än gör!! För något underbarn, det e hon kanske inte (de vet jag ju inte än) men mitt underverk -DE kommer hon alltid att va, o de e de enda viktiga enligt mig! <3



Bingo Rimér (skrev detta i sin blogg för ett tag sen) :
"Ringo är perfekt. Han kan följa en röd boll med blicken. Detta klarar vanliga barn som är runt 4 månader. Ringo är ett mirakel. Barnmorskan var mycket imponerad"
-Kanon att man vet vad man snackar om -speciellt när skrytet kommer fram! :P


Kommentarer
Postat av: mariaohlin

du är så bra...och du har så rätt. ett barn ska man älska för det barn det är, inte vad det kan göra och när det kan göra det. du och linus är världens bästa föräldrar !

2010-07-06 @ 11:12:24
URL: http://mariaohlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0