Hott!

Tony Montana bor under oss. Eller "Tony Karlsson" som han egentligen heter... Men vi kallar hon så. "Montana" -De känns lixom roligare, tuffare o mer "han".
Tony e en galen 45årig småbarns-pappa som har bott utomlands nästan hela sitt liv. Han pratar därför ofta en väldigt oförstålig blandning av spanska, engelska o "jönköpings-svenska"... Speciellt efter några öl! -Då tar han även gärna fram historier om krokodiler i louisiana eller galna djs som gör champange av jordnötter. Dessutom lurar han i folk sin helt grymt (kan nog inte förklara hur stark den e... o kanske e de för att jag inte smakat) starka peppar-frukt som han importerar från något sydamerikanskt land.

Denna helgen som var det vår granne Marcus tur att bli i-lurad chilin, o dessutom lyckades jag va framme me kameran o göra ett bild-spel av denna (hemska -för Marcus, roliga -för oss) upplevelse...




-Ska jag verkligen? frågar Markus lite skeptisk. -"Neeeej" tjuter tjejerna. "Kom igen nu, mannen" hejjar killarna!


Självklart lydde Marcus killarnas råd o smakade chilin. "Jävlar va starkt" va reaktionen. "Vänta bara" skrockar killarna. Tjejerna suckar o skakar på huvudet...


"Fy fan fy fan". "Jag dör" & "Jääävlar" -va några av orden Marcus fick fram. Killarna fortsatte skratta. Tjejerna fortsatte att skaka på huvudet...



"Nu dör jag" tänkte Marcus. "Aldrig har jag varit med om något liknande" sa han efteråt...


Vad tror ni han gjorde sen? En 10 minuter senare? Idioten tog EN BIT TILL. Killarna jublade. Tjejerna... ja -suckade o fortsatte att skaka på sina huvuden...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0