För mycket tid?

Pratade med min goda vän Tn här om da´n. Hon hade fått dop-inbjudan till Ellas dop i juli. Lite frågande utbrast hon "Har du verkligen suttit o gjort alla för hand?"... "Ja. vadådå?" svarade jag.  "Herregud!! Den där Ella får se till att börja bli lite jobbigare, för så mycket tid ska man inte ha som mamma" tyckte Tn (fast med röstläget "Du-har-haft-en-himla-tur-o-jag-e-glad-för-din-skull" -typ!)
Så e de nog. Ella e en ängel mestadels av tiden, men då hon blir arg, då blir hon satans arg och när något inte passar så visar hon bestämt de. O med all rätt! Ändå måste jag tillägga att man nog inte få tillräckligt mycket tid trots allt. ever! -Tiden att sova. att tvätta. att äta, att träffa alla man vill eller tiden till att bara slappna av, -var tog den vägen, lixom??

 


Jag o Tn i början av 2009 (?)



Några av dopkorten.


Kommentarer
Postat av: Mad

Oj va fina gumman! :)

2010-06-26 @ 06:51:38
URL: http://mamamad.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0