Mamma-kroppen!

2 hoodtröjor, en bolero o 3 tunikor på ellos.se (fancy, jag vet!) är nu beställda. Efter en runda i garderoben insåg jag att detta behövdes om jag inte vill skutta (hasa mig?) fram i joggingbrallor/mammakläderna i sommar. Kroppen är inte som förut insåg jag...! Inte på långa vägar.
Jag drömmer just nu om kroppen jag ansåg fet innan -min "before baby-body"! Men nu har jag iaf något att skylla på, brukar jag säga... Samtidigt så trivs jag inte. Inte de minsta lilla. Jag skjuter problemet åt sidan; vägrar vågen o packar ner dom gamla kläderna i lådor (för en dag ska jag banne mig få på mig dom igen!!)


De e svårt. Svårare än jag trodde! Visst kan man ut o promenera med barnvagnen. De gör jag. Varje dag! Däremot e de svårt med matvanorna. Frukost består oftast av det som ligger närmast (ett kexchoklad, eller inget alls, brukar de därför bli) Middagen lagas sent och små-ätandet och cola-begäret är stort.


Jag ska ta tag i det. Jag ska. Däremot vill jag inte höra något om det. Jag vill inte att någon -speciellt inte ni som inte själv fått barn o vet hur de e- ska kommentera det!
Jag vill inte höra att jag kanske borde ditten, att jag ska prova datten. Jag e inte dum i huvudet för er som tvivlar på detta! Jag fattar att kexchoklad-frukosten är extremt dumt, att träning är bra och att jag borde byta ut colan mot vatten! Jag vet. Jag har hört det ett antal gånger!

Jag e så extremt trött på människor som kommer o predikar -"Asså, godis e inte nyttigt. De e typ skiiitmycket socker i de... SOM GÖR DIG FET!"
-Vaaaa? Vad e de jag hör?? Då ska jag sluta direkt! Gud vilken tur att någon talade om detta så att man VET...! -Suck! Får man säga de?? Jag e trött. Så in i helvetets trött på skitsnackarna. På folk som tror att dom hjälper en när dom "ger en råd"... Fattar ni inte att de e tvärtom? Iaf för mig! Jag får lust att trycka i mig ett 10pack chokladbollar o kedje-dricka (kan man säga så?) ett 6pack cola mitt framför näsan på dessa hälso-gurus...
Så e de. Get it. Sluta!... Capish?

Kommentarer
Postat av: Malin

Fanny, det kommer en dag då du säger; Nej ju jävlar. Fram tills dess lev precis som du vill!

Kramar

2010-06-10 @ 07:10:38
URL: http://finaklumpen.blogg.se/
Postat av: Ralle

Haha man måste älska sarkasm!

"-Vaaaa? Vad e de jag hör?? Då ska jag sluta direkt!"



Du klarar dig bra själv. Det har du alltid gjort. Tycker du kan leva på att du har fått barn ett bra tag till dessutom, och som vi sa på vickans student; Man satsar på beach 11 :)

2010-06-10 @ 09:27:56
Postat av: mariaohlin

jag borde kanske låta bli, men jag skriver ändå. jag har inga mammakilon och jag har kanske inga extra kilon alls. det beror väl på hur man ser det. jag känner mig dock extremt otränad och skulle i alla fall vilja komma i form av den enkla anledningen att det är mer hälsosamt. jag pallar inte jämföra...ja...vi ser olika ut, men jag tycker att du har en fantastisk kropp. så istället för att köra över dig genom att säga något i stil med att PROVA ÄT GI...för det funkar, säger jag: jag finns för dig och om du behöver någon som motiverar dig. jag lovar att vara den för dig OM du är den för mig. jag älskar dig, underbara människa och jag tycker du är en kämpe som ändå tar tag i saker så kort efter din graviditet. du är fantastisk och ja...om du vill motionera med mig så skulle jag känna det som en otrolig trygghet för att jag vet att vi kan rocka våra rumpor i takt riktigt hårt utan att titta snett på varann, eller i ett försök att tävla eller sätta varann på plats.



pusss fina faaanny. <3

2010-06-10 @ 10:36:24
URL: http://mariaohlin.blogg.se/
Postat av: Emelie

Hehe jag förstår PRECIS hur du känner! Jag kommer tack och lov i tre par av mina gamla byxor (av ca 20 par) men de sitter ju verkligen inte alls som de gjorde innan Ebba flyttade in i min mage.

Jag är själv smått beroende av cocacola och godsaker... Försöker äta rätt när det finns tid till det (inte så lätt som du själv vet när man har en liten). Annars känner jag ingen press eller stress över att banta ner min kropp till så som den var innan graviditeten. Jag är stolt över det min kropp har gått igenom, och försöker glädja mig över hur den ser ut just nu, även om tanken självklart är att jag ska ta mig ner till den vikten jag låg på innan. Men som sagt, ingen brådska.

Vi är unga! Vi har lång tid på oss att träna och få tillbaka våra innan-graviditeten-kroppar :)

2010-06-10 @ 13:19:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0