Tandläkaren. IGEN!

Ett brev damp ner i brevlådan idag. Ett otäckt sådant. Tandläkaren vill att jag kommer o hälsar på igen! Sist jag va där va den 1 april, men iom att jag va gravid ville jag inte ta röntgen-plåtarna (eller va de heter) o då får jag ta de straffet nu! Egentligen förstår jag inte varför jag e rädd -jag har haft ett hål (i en visdomstand) under hela mitt 25åriga liv, och borde därför tänka att jag säkert inte har något nu heller, men jag blir nästan mer rädd för varje gång. Förra gången jag borrade va jag dum -ingen bedövning för en tuffing som mig, sa jag (minus de där med "en tuffing" såklart. Så nördigt uttrycker jag mig inte i verkliga livet!) o aj (eller oj! rättare sagt) vad obehagligt de va! De vill jag inte göra om!

Linus kom precis hem. Ella sover igen. Vi ska traska ner till apoteket o köpa något som lindrar för miin hals, sen blir de lugna gatan här hemma. Lugna södergatan! (om inte grannen tänkt sig ha fest, vill säga! Men de har man väl inte? Inte dagen före midsommar??!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0