"-Vilken stor/liten mage du har!"

...Är en kommentar som uppenbarligen svärmar runt oss gravida! De första jag hörde idag när jag kom in och satte mig i väntrummet på Cura var just att "en kvinnas (som satt där och pratade med en annan) mage var väldigt liten för att va så långt gången". Detta höll den gravida kvinnan dock inte med om. Hon tyckte (och jag förstår henne) att de va tillräckligt stort och tung som det var!
När vi kom in på föräldrakursen började BM med att säga att vi lika gärna kunde presentera oss och även säga hur långt vi var gångna, då man ofta är nyfiken och även barnmorskorna som är proffs på det dom gör inte med blotta ögat kan se hur långt en gravid är gången... Att ni alla fått kommentarer om "hur stor allternativt liten din mage är" behöver ni inte bry er ett skit om, tyckte barnmorskan. Nästa gång någon säger något sånt så tycker jag att ni ska be denna människa att vara tyst, för denna har ingen ANING om vad stort eller litet är! "Det vet ju inte ens vi", sa hon med ett leende... Rolig kommentar av BM tyckte jag. Hon berättade också att nästan ALLA som går hos henne frågar om storleken på deras mage är normal... Visst mäter man magen, men med blotta ögat? -"Vem bryr sig?" tyckte hon.. Och jag kan inte annat än att hålla med!
Och om jag har frågat min BM detta? Oooh yes, de har jag! :)

Kommentarer
Postat av: Malin

Jag säger ist: Vilken FIN mage du har :)

2010-03-03 @ 09:21:40
URL: http://finaklumpen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0