Körkort?

Jag avskyr bussen.. Nästan lika mycket som jag askyr tågen.. I dom gamla tågen (vilka e dom som användts alla de gånger jag åkt hemmifrån) finns de stora, fina, tjocka "stolpar" i mitten av ingången. Dessutom ska man innan man tar sig igenom detta pytte-utrymme (med stor, klumpig -eller ja, me liten smidig oxå -vagn, tycker jag de borde räknas som de) masa sig upp för två (eller 3 -minns inte) trappsteg. Högtalarna skriker ut att dörrarna stängs och brusar till det att tinitus uppstår...
Så nej. Jag tar inte längre tåget då jag har Ella o vagn -Jag åker då hellre buss. Ofta går detta faktiskt riktigt smidigt (om man inte räknar med förseningar.) Sen att bussen går en gång i timmen då jag o Ella brukar bege oss (dvs inte klockan 7 på morgonen eller 4 på eftermiddagen) e ju en sak. Planering är ett måste! Ofta går jag hemifrån långt innan bussen går. Jag gör klart allt -om de skulle hända en olycka (läs bajsblöja/nerkräkta kläder) strax innan.
Idag va bussen ett helvete. Först o främst va de en sån där gammal buss. En sån där med femtioelva trappsteg. Dessutom stod det två barnvagnar på redan..."Helvete", tänkte jag, o frågade om dom inte skulle hoppa av snart "Jo, vid stortorget!" svarade tjejerna (dvs hållplatsen efter -typ 100-200 meter bort) Jag gick fram o skulle snällt fråga busschaffuören om han kunde vänta om jag sprang dit, men blev avbruten... 
Ja. -Ungefär så här gick de till...
Jag: "Dom med barnvagnarna ska hoppa av vid nästa, jag ska till malmö..."
Sur busschaffis: "Jag kan väl inte tvinga dom att hoppa av??"
Jag: "Nej, de förstår jag att du inte kan göra, men om jag springer till nästa, kan du va snäll o vänta då?" -kände att snäll-o-trevlig-ung-tjej va bättre att spela på än bitter-sur-(alá busschaffören him self)-morsa, i denna situation, så körde på de!
Sur busschaffis: "Ja men kan du inte ställa dig i gången då?"
Jag: "Jo, visst. De kan jag göra."

Jag konkade upp vagnen. Då jag hade ett trappsteg kvar frågade en av tjejerna om jag behövde hjälp. Jag svarade nej (fast jag ärligt talat skulle räknat till tio o istället svarat ja) Rakt in i deras vagnar höll jag på att trilla då bussen började köra innan jag kommit på plats. Pinsamt o irriterande. Arg va jag. Kokande.
tjejerna hoppade av. Jag betalade, satte mig till ro. Ella sov vidare -som hon gjort sen vi lämnat hemmet. Efter 2 hållplatser kom nästa dilemma. Busschaffuören ropade bak om de fanns plats till en till vagn. "Ja" svarade jag o började böka igen. En tjej med syskonvagn ställer sig vid dörrarna. "Jag får nog inte plats" säger hon. Å Nej. -De fick hon ju inte!
Dum kände jag mig. Hon ville väl lika gärna som mig in till stan? Men hon tog ändå sin grabb under armen o traskade vidare...

10 minuter för sent (som alltid. -för sent!) va vi vid södervärn. Gick till 3ans hållplats o väntade. Sen va även denna buss. Bussen som hade fel på bromsarna (ropade chaffisen ut... -"De e därför jag kör så dåligt") hade omkring tiotusen (okej, knappt) pensionärer o 2 barnvagnar som trängdes då vi hoppade fram till värnhemstorget! 25 minuter efter beräknad ankomst (om man räknar med att svedalabussen skulle va i tid -vilket jag dock aldrig gör) kom vi fram, o fy fan va irriterad jag va då. E!

Körkort o bil måste införskaffas. snart! Dessutom har pappa L idag lovat att jag i så fall får lov att köra "gamla vägen" -då jag tycker de e obehagligt med motorväg o massa bilar... Låter lovande! Eller kanske. -Jag får se. Köra bil e ju inget jag älskar så att säga, men buss. -De e något jag hatar!!


-Sov sig igenom kaoset!

Kommentarer
Postat av: Malin

Köra bil är något man lär sig min vän, även köra på motorvägen :)

2010-11-06 @ 07:59:12
URL: http://finaklumpen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0