Matmonster!

Ingen Agge-dejt idag. Förmodligen inget babycafé imorgon heller... Snön gör det betydligt svårare att ta sig ut! Dessutom blir det förhoppningsvis påhälsning av Miriam, Vilket oxå innebär bilbarnstol-köp. -Hoppas vi!

Ella e vaken än så länge. Ville inte alls sova när L försökte natta henne runt åtta. Inte heller slöts ögonen då jag försökte igen för en stund sedan. Dagsnattningen gick desso lättare! Venessa (som kom o hälsade på oss) o jag tog ut Ella en runda o hon somnade gott o lätt i vagnen. -Inte konstigt, tycker jag! I fleeceoverall o åkpåse va hon varm, go o ordentligt nerbäddad. Lite avundsjuk blev man ju... -som vanligt!


L e hos en arbetskompis o fixar nåt (enligt honom) megaviktigt program till iphonen. Vi lagade o åt mat tidigare än vanligt idag. -Även Ellas matvanor har ändrats! Äter som en gris gör hon nu, -Även på natten! Vi ger henne därför mer "fast" föda.
Gröt får hon vid 10, puré vid 12.30 och sen även vid 17.30. Mellan 12.30 o 17.30-målen får hon en omgång ersättning. Detta får hon även då hon vaknar (som hon gör minst en gång) på natten och sen igen på morgonen. Innan sägen får hon välling.
Hur matar ni era små? Min verkar för tillfället aldrig bli mätt... -Kanske en "ta-igen-period" nu efter sjukdommen...? I don't know!


Kommentarer
Postat av: Sara, Älva och Lillebror.

Jag gav alltid Älva en portion gröt vid halv sex och sen när hon skulle lägga sig inför natten 18.15 fick hon en flaska ersättning. Då sov hon hela nätterna till 7-8 på morgonen. Kram!

2010-12-05 @ 04:00:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0