Vilken konstig dag!

Vilken dag! Bra, men väldigt konstig på samma gång... Mest konstig faktiskt! -Lyssna här!
Jag o Ella började dagen med att ta bussen till stan. Mötte som vanligt Emelie o Ebba vid Ellstorp och traskade tillsammans ner till babycaféet. Fullt me folk, en hel del sång, fika o bus. SUPER! Ella blir helt lugn i kroppen o älskar att sitta i knäet när vi klappar takten till låtarna.
Vi gick ifrån pauli vid halv tre. Ella somnade gott i vagnen efter att jag o hon hade haft värsta fighten inne på caféet. -Då vi skulle ta på fleece-tröjan o mössan! (Vad e de som e så fruktansvärt med att få på ytterkläderna...? -Jag fattar inte!) Kom till entre och handlade två pyjamaser (för 79 spänn. -Vilket klipp, va?) på Kappahl. När vi sen gick vidare gick en man förbi oss. En stor man. Två tonårstjejer med tighta leggings gick en bit framför. Emelie petar plötsligt till mig i sidan o utbrister: "Kolla! Kolla vad han gör! Han fotar deras rumpor!" Jag ser att mannen går med sin mobil nere vid benet, vinklar den uppåt och alltså smygfotograferar tjejerna...
"Vad ska vi göra? -Ska vi säga till dom?" undrar Emelie. "Ja, jo. De kanske vi ska!" säger jag! Tjejerna stannar när en av alla försäljare som står på entre rycker tag i dom. Mannen går vidare. Emelie går fram. Vi pratar med den ena tjejen. Hon blir nog lite chockad. Äcklad. "Fan va äckligt" upprepar hon. Mannen står vid en butik längre fram och tittar åt vårt håll. Försvinner sen..
Jag o Emelie går vidare. Träffar på en väktare som vi berättar händelsen för. Han tar uppgifter och ber oss hålla koll o tillkalla vakt direkt om vi skulle se honom igen.
Men tyvärr såg vi inte honom mer. Synd! Gärna att jag skulle vilja sätta fast ett sånt äckel! Väktaren träffade vi iaf på. Han frågade oss om vi kunde beskriva mer, om vi vad säkra på vad vi sett. Fick även gå förbi mormors och titta in då en man som liknade vår beskrivning satt där, men som sagt... Ingen träff!

L va lite sen. Jag passade på att handla inför middagen. Ella fick sen världens utbrott (då hon tyckte att hon plötsligt va hungrig") Skrek så att hela entre hörde (o såklart vände sig om o stirrade... -Jag stirrade tillbaka! Speciellt på en tant.. Hon tittade jättelänge o jättesurt! Blev så jävla arg att jag spärrade upp ögonen, sköt fram huvudet o total-blängde på henne. -Då tittade hon bort!) Jag började ge Ella mat... Efter många om o men! -Stirra ut tanter, försöka hålla unge lugn o samtidigt blanda mat e INTE lätt ska jag informera er om! 
Ella började äta, å satte, efter bara någon klunk, i halsen. Drog efter luft o hostade sen sig röd i huvudet. PANIK! (För både mig o henne) Jag drog upp henne ur vagnen, lät henne hosta, försökte lugna, trösta. Linus kom in, vi lyckades ge henne mat -o sen va de bra igen!

Kollade bönderna o nu efterlyst. Ella vaknade till o va jätteledsen efter att ha sovit en timme (nu precis nästan) Vaggade henne till sömns igen. -Hoppas bara att de nu e för natten!

Imorgon Madde. -Om de inte blir en massa jäkla klydd... L ska till tandläkaren o efter dagens bravader med jag-dör-av-hunger-bara-för-att-pappa-hämtar-oss-en-halvtimme-senare-än-vanligt sätter jag mig inte på en fullproppad buss hem. Inte en chans!
Men förhoppningsvis blir de av. Hoppas verkligen! Snart kommer ju nummer 2 (för Maddes del alltså) o då ses vi väl inte på ett tag, så nä -på något sätt får de fan lösas imorgon!


-Babycafé

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0