Arg!

Mögel. Javisst!
Efter att vi slängt allt på släpet -utan att sortera de i sopsäckar o "märka" dom, som vi egentligen skulle, messade L vår hyresvärd. Han tyckte vi skulle lägga allt som vi ansåg mögligt i påsar o sätta in dom i förådet som föreningen har... Att vi dessutom inte sorterat de avgjorde att släpet skulle få stå kvar tills vi hunnit detta.
Jag e arg. Oj va arg jag e! -E detta vårt ansvar? Ska vi pilla runt i mögel o sortera bort? Lägga vad vi anser mögligt o sen låta dom kolla igenom våra saker?
Helt ärligt så kollade vi inte igenom allt. Vi slängde allt -utom Ellas småttingkläder. Dom ska jag försöka rädda genom tvätt. Men annars åkte allt i släpet. Jag vill inte ha saker som kanske inte anses vara mögliga, men som dock legat i en fuktig källare tillsammans med saker som varit mögliga. Speciellt inte nu. Inte när jag har en liten Ella som kan ta skada av möglet.

Vi fick slänga Linus hockeybagar. Dessa e ju svindyra till nypris. En hel flyttlåda med skor -3 par av mina converse, otaliga gamla festskor (dock e vissa aldrig använda) o Linus rullor åkte oxå. Slängde skolböcker, skolpapper, foton (till o me dessa hade gulnat) En stor, fin trä-skärbräda vi fått av Pappa. Kläder, sängkläder, täcken, fler väskor, x antal flyttkartonger, kartonger o lådor till finglasen, ramar och en styck microvågsugn (den sista dock ej pgs mögel-skador, utan för att vi köpt en ny) la vi i släpet.

Jaha. Arg. -Får man va de? Borde man skälla ut nån? Får man typ om man har tur möjligtvis en tusenlapp av försäkringsbolaget? -Även om vi egentligen förlorat väldigt många av dessa. Mest ont gör de faktiskt i hjärtat. -De handlar om minnen, ju. Om presenter man fått. Ledsen e jag. Besviken. 9000 spänn i månaden för en lägenhet där de finns mögel i källaren o inte en enda jäkla förvaringsmöjlighet. Arg. Ja. Jag får lov att vara arg!

Kommentarer
Postat av: mariaohlin

jag förstår din ilska. jag hade gått sönder om jag bara hade fått slänga mina saker. såg att jessie hade skrivit på facebook. det går att tvätta...men, jaa det är väl ganska meckigt att hålla reda på det som vart i källaren & det som är ellas grejer nu. jag tycker synd om er och det här ska hyresvärlden ersätta !! det måste han, för det är faktiskt hans ansvar. kolla upp det !



jag bokar gärna tisdagen med dig om du har tid :) <3

2010-10-25 @ 07:41:40
URL: http://mariaohlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0