Ingen sömn för familjen oss!

Trodde jag fått henne att somna. En timmes nattande o äntligen sov hon. -Trodde jag! In i sängen gick jag med henne, la ner henne. Snabbt på med babyvakten o ut i soffan...
Dock hinner knappt starta min babyvakts-enhet innan den går igång. Jag pustar. Räknar till 10. Dör en stund. Går sedan in i sovrummet. Ella ligger i sängen. Drar i kudden, blåser bubblor med munnen. Jag stoppar in nappen, klappar i pannan. Lugnar. Hon stänger ögonen. Frustar lite.... Jag smyger ut. Förbi köket. Funderar på om jag ska stoppa in den där frysta pajen i micron. Få lite käk i magen.. Men jag tänker om. Låter de gå en stund först. Se om hon verkligen somnat...

2 minuter senare hör jag vrål. Glädjetjut. Ella skrattar (!) Jag dör lite, igen. -men ler. Jävla unge tänker jag. Varför vill hon inte somna? Går in o möts av en solstråle. En solstråle som visst inte alls tänkt sova, så jag tar upp henne. Låter henne ligga lite i sitt gym. Hon drar i leksakerna. Skrattar o ler. Jag sitter brevid.
-Hur skulle man kunna va sur...?


Piggelin-solstråle. -Fortfarande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0