Söndag

Ella somnade sent igår igen. Vaknade dock 7 imorse ändå -dock utan att ha ätit på 11 (!) timmar... Vilket deffenitivt skriker nytt rekord för fröken bus! L gick upp med henne, jag sov gott till klockan nästan va 11. Gav sen Ella lunch, tvättade, nattade.
L körde till stan. Köpte ny micro. Sitter nu här o väntar på ork för att ta tag i källarförådet -på uppdrag av hyresvärden, då de sägs vara fukt där nere -kanske t.o.m. mögel... Jag blir så arg. Så in i helvetes arg om det e så. Ellas nyfödingkläder ligger i lådor där nere, även skor o kläder som tillhör mig o Linus -plus en massa annat bråte, men -Ellas kläder betyder mest. Är mest värdefulla för hjärtat. Om dom e förstörda kommer mitt hjärta gå i tusen bitar. minst. -Men får väl ta tag i mig, och L, o gå ner dit. Hålla tummarna o bara önska att inget kommit till skada. För hur går man till väga då? Inte e de väl vårt fel? -E de hyresvärdens? E han skyldig att ersätta vad som blivit förstört? -Går de på hemförsäkringen?
DAMN att man inte kan sånt här.

Ikväll lagas de mat, kollas på dom ensamma mammorna. L somnar väl tidigt då han varit uppe tidigt. Ella får vi se vad hon har lust till... -E nio-tio nya gå-till-sängs-tiden? Hoppas inte. Egentiden blir då typ lika med noll. nada.


-På väg på kalas me Piggelin-Ella igår


Kommentarer
Postat av: Louise

Det måste vara hyresvärden som får stå för det.. Det är deras skyldighet att hålla efter sin(a) fastighet(er)!

Men kolla med hyresgästföreningen..

HOPPAS verkligen inte att era saker har blivit förstörda!

2010-10-24 @ 20:28:39
URL: http://grooodan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0