Arg på livet...

Ella somnade precis igen. Vaknar nog snart o jättehungrig. -Då ska gröt ges.
L har inte kommit hem än. jobbar som vanligt.. Tråkigt, tycker jag. Tråkigt men nödvändigt. E arg som ett helvete över att man som studerande ska få "extrem-lite" i mammapenning. Jag tar 6 dagar i veckan -vilket innebär att jag för de första inte kommer kunna va hemma så länge som jag vill! På dessa 6 dagar i veckan får jag 5100. femoett! E de sjukt? -Ja. De e de!
Vi betalar över 9000 för boende. hyres, dessuom!... Härligt att man alltså bara slänger ner pengar i någon annans ficka. Vilket innebär att jag skulle ha över 600 kr om jag betalat hälften... Haha. De e nästan skrattretande! -Hur i helvete tänker dom??
Arg e jag. Arg som ett bi.

Allt känns så orättvist o elakt o dumt. Hela livet. Jag e arg på livet. Bitter på de just nu. -Jag e lycklig över mkt. Jag har fått mer än jag önskat.. samtidigt blev de inte som jag tänkt.
Är i en svacka nu. En deppig tid, men de löser sig. Kan vända på en dag. Jobbigt e de iaf. Tårar har fällts idag. Mascaran har jag slagit sönder. Humöret visar uppenbarligen inga gränser...


-Min ljusglimt. Den jag älskar mest i livet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0