Ett grått land!

Hela Sverige verkar vara upprörda, men e ni verkligen så förvånade över resultatet? Chockade över vad som egentligen hände igår? -Rätt väntat tyckte jag!
Tråkigt, javisst! Men varför har ingenting gjorts förut? Varför pratar men inte om det? Tar tag i det? Måste man kallas rasist bara för att man försöker lösa problemen? -Idioti, tycker jag!... O, nej! Jag syftar självklart inte på SD. Jag menar att partierna i övrigt e rädda att ta upp problemen i tron om att då bli kallade rasister, främlingsfientliga, eller liknande. Så Sverige tröttnade. Röstade SD för att protestera. För att få politikerna att vakna upp! Inte tror jag att 5-6% av Sveriges befolkning e rasister, men jag tror att de flesta e trötta på vad som håller på att hända. Ta hand om de flyktingar vi har här nu. Lär dom svenska. Ge dom jobb. Välkomna dom i samhället och acceptera våra olikheter. Sätt ett tillfälligt stopp, o ta hand om dem som finns här. nu!
Så tycker jag.

Ajja. nog om det. Jag är inte tillräckligt insatt för att blanda mig mer än så här känner jag. Men åskiter har jag ju...
Vill bara att detta ska va över nu. Folk blir så aggressiva. Försöker få över en på sin sida. Argumenterar om varför man ska rösta blått, grönt, rött, lila, gult o allt vad det heter! -Jag röstade inte för något om jag ska va ärlig. Jag röstade för att jag var för mycket emot det andra. Blankt va min tanke först, men ändrade mig i sista sekund. Röstade mer med hjärtat än hjärnan, kanske... o nej! Sd fick inte min röst!


Idag e de grått. Sverige verkar deprimerade -o så är även vädret!
Inga planer har vi heller. Ella leker på gymmet. Drar i pingu o skriker på honom. Äter på ormen o fäktar. Verkar nöjd hon iaf... -o så länge hon e glad klagar jag inte!
Höstbilder blir det nog inget av idag. Kanske blir ut en runda sen om det slutar regna.. Ingen jacka har jag ju. Nope. fortfarande inte! En finns i källaren, men var de vet jag inte. En finns i stehag, hos svärfar, men den e fortfarande inte hämtad...

Dagen blir lång idag känns det som. Tråkig. Imorgon blir det stan iaf o på onsdag mammadejt o klippning. Fy fan va skönt att få lite ordning på rättboet. Det ser FRUTKANSVÄRT ut nu!



-En glad Svennebanan, iaf


Kommentarer
Postat av: Mad

Bra skrivit och FIN BILD! =)

2010-09-20 @ 20:26:28
URL: http://mamamad.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0