Måndagen

Började dagen med att tycka jag hade huuur mycket tid som helst. Blev som vanligt en spring-tur till bussen ändå!

Bussen gick mot stan och mot Vickan. Fick tvinga iväg en tonårs-grabb (13-14, kanske) som satt på "barnvagn-o-handikapp-platsen"...
-"Ursäkta" sa jag, "Jag måste ställa vagnen där"...
Ungen flyttade på fötterna.
-"Asså du får nog byta plats annars får jag inte plats me den" (jo. de fick jag ju. Men onödigt att ställa den på sidan o folk får tränga sig förbi bara för att snorungen inte pallar flytta sig ett säte fram... eller bak. -De va ju fullt av lediga platser, dessutom!)
Killen hoppade fram
i sätet snett framför...
-"Så. Titta. De hade blivit lite trångt annars" log jag mot honom. 
Ungen tittade ut genom fönstret som svar.


Väl framme i stan började jag med att köpa busskort. Ännu dyrare nu... härligt värre!! Jag o Vickan käkade på Greekway, gick runt o lämnade cv (vickan lämnade cv) o köpte vantar av en otrevlig polarn o pyret-kärring. Sen satte vi oss för att fika. Jag hoppade dock över (sjuk? slagit huvudet? anorexia? Ångest för busskorts-pengarna?) Matade istället en grinig Ella.
Mamma (aka Mommo) kom förbi. Gick runt med gnällig (trött) Ella medans jag o Vickan tog en sväng ner på Åhlens. Fyndade söt-vantar utan tumme.. igen. 3 sånna på en dag, alltså. Gick sen o kollade jacka. Vinterjacka.. Vad ska jag ha för nån? Jag vill ha en sån där sjukt-billig-men-snygg-o-tålig-som-man-kan-ha-flera-år-jacka.
Tips?

Vi åkte sen hem med Pappa L. Ella åt (slukade) gröt.. Har verkligen blivit jätteduktig på att äta detta nu. Somnade sen strax innan sju. Jag o L åt. L diskade. Vi har kollat på idol o nu gör vi... inget. Mer tv, förmodligen. tididg sänggång, kanske. Vi får se, helt enkelt...


Älskade Ella. Älskade Syrran.


Bästa Mommo med bästa busfröet.


En sur (?) koncentrerad (?) eller fikasugen (?) Mamma. En hungrig o viftande Ella 

Kommentarer
Postat av: Emma

Du är så fint målad runt ögonen! :) är det penna, eller sån där rinnig eyeliner? Kram

2010-09-27 @ 23:08:25
URL: http://nosslikse.blogg.se/
Postat av: Malin

Ni är så fina allihopa :)

2010-09-29 @ 20:34:50
URL: http://finaklumpen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0