Skit-känslor!

Mamma e ute med Ella. Jag funderar på att skissa på en teckning. Få ut lite känslor genom konsten. Jobbigt bara om de inte blir bra -Då blir man lixom bara ännu mer besviken...

Jag hatar att känna så här. Få humörsvängningar från helvetet. Va tvungen att stanna hemma o tänka istället för att åka in till stan o fika o "tränga undan" allt. Imorgon skulle vi åka o mamma-dejta. Får se hur de e då. Om någon av mammorna ens kan... Emelie e ju sjuk, Mikaela ska på babysim, o Lina...? Lina, hur ser dina planer ut?

Varför kan jag inte finna ro? Låta dammtussarna ligga på golvet, låta badrummet va ostädat o tvätten otvättad? Varför kan jag inte bara lägga de åt sidan för en endaste dag..? Vad e de för manisk människa som letat sig in i min kropp o gett mig detta tvångsbeteende? -E de mamman i mig, kanske?
Ännu värre e ju att tiden inte räcker till. Inte orken heller... Jag plockar o pillar o försöker, ändå ser här ut som ett helvete. var dag. -o jag HATAR de!

Kommentarer
Postat av: Petra

Fanny, jag känner precis likadant, var dag så ska det diskas,tvättas,städas och lagas mat. Men ändå när man sätter sig i soffan på kvällen så kommer man på fler MÅSTEN och man ser att det ser lika jäkligt ut som när man gick upp på morgonen trots att man plockat och pillat hela dagen. Manin finns nog hos dom flesta, jag är också en av dom drabbade och önskar innerligt att jag bara kunde släppa det en liten stund. Och ännu mer förbannad blir man när sambo/man kommer hem och stökar ner mer, men snäll som man är så säger man inget. Man behöver få ut alla känslor och humörsvängningarna! ställ dig och skrik rakt upp och ner, misshandla kuddar och gråt. Det hjälper när det blir för mycket, iaf för mig :) Det är ju trots allt ett 24-7 jobb du har skaffat precis som jag. Hoppas du känner dig bättre snart och att det löser sig

2010-09-29 @ 14:51:22
URL: http://varneo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0