Tisdagen!

Natten var inte lätt. Ella va febrig, orolig. Hon gnydde o knorrade i sin lilla säng. Självklart kunde jag inte sova. De kunde L... Han snarkade dessutom extremt!
Jag gav lilla grisen en panodil o lite mat när hon vaknade. Hon somnade snabbt om och sov till runt 4. Vaknade o åt lite till. Klockan 8 va Ella pigg. -Pigg o extremgnällig. Jag va trött. -Trött o extremgnällig. Messade Jessie om senarelagd dejt (så att jag kunde sova när Ella gjorde de) O de gjorde jag. Från 10 till halv 12 låg jag o Ella i stora sängen o nannade gott.

Jessie kom. Vi lunchade. Ella åt sin första lunch i form av smakportion i samma veva. Jag la henne på gymmet o kokade te. Vi snackade, Ella sov en stund inne i sin säng. Vaknade gnällandes. grät o skrek. Jag försökte med mat, leksaker, tröst, tog tempen dessutom, men inget hjälpte... Vi tog ut Ella en tur i vagnen. Något som mot all förmodan verkade hjälpa (Jag trodde på kod hysterisk unge, men hade fel. Ella lugnade ner sig. Låg o tittade, somnade nästan, men vaknade såklart igen.)
Jessie sprang till bussen o jag o Ella handlade på Ica. Kyckling filéer o kikärts-röra (kikärtor, rödlök, tomater, fetaost, lite olivolja o svartpeppar) ska idag tilllagas av Pappa L. Han ska även diska, för mamma e trött. Trött som ett rent helvete!

Blir väl idol idag, o sen en tidig kväll... Imorgon ska de mammadejtas (om Ella inte fortfarande e dålig) Lina, Emelie o även vårt nya tillskott Mikaela (med sin Gustav) ska leka latte-morsor. Trevligt värre! Linus ska iväg o kolla mff-hif hos nån kompis så kvällen blir ensam. Skönt på nåt sätt. Jag gillar att va ensam ibland (bara de inte blir för ofta. Då hatar jag de!)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0