Torsdagen

Vaknade tidigt idag. Bomben i blöjan imorse innebar sanering av sovrummet... -nästan! En maskin tvätt kördes iaf. O en Ella fick badas o tvättas...
Vi fortsatte in till stan för påhälsning av Sofie. Skulle köpa lunch på vägen, men lyckades endast få tag på en bulle, två ostskivor o lite marmelad efter både konsum-(coop heter de kanske nu för tiden?)besök o en tripp till ett bageri. Men de fick räcka. Ella ville inte ligga i vagnen längre. (gammel)Mormor o Morfar va nästa mål, även mommo hängde på. Ella blev på ett strålande humör och skrattade o charmade hela högen!
L hämtade upp oss. Ella åt inte sin gröt idag heller, fick morotspuré efter många om o men -den gick ner. Allt av den gick ner! Efter det blev solstrålen hysterisk o somnade tillslut i min famn... Nu ligger hon o sussar i sängen. Förhoppningsvis en längre stund!

L lagar mat. Jag e så trött! Kuss ska vi träffa imorgon. Får se var o hur, men ses -de ska vi!



-Gammel-Mormor Gunne i bakrunden, Ella o Mommo i främre raden..

 
-Gammelmormor fick en peppar-frukts-liknande blomma av Ella.
Å Ja! -Jag har gått floristutbildning (nästan iaf.) Nej -Jag kan inte namnen på alla blommor! Ännu mer nej -Jag vet inte hur man ska sköta dom heller!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0