Lördagen

De har varit en bra dag. Fast en jobbig dag.
Började med att gå upp alldeles för tidigt (med att lägga mig för sent borde jag nog säga...) 5 timmar sov jag allt som allt inatt. Stack ner till Jenny. -Hon, Jag, Sofie o Ella gick mot loppisen... Där de va kö. ! helt sjukt! Fick nog vänta hela 5 minuter innan vi slutligen kom in... 
Fyndade en massa (som ni ser i inlägget nedan) o kände mig verkligen helnöjd. Billigt o bra o fick shopping-suget stillat för en stund. Tog Ella på promenad o kollade även inom baklucke-loppisen på torget (där det däremot inte fanns något av intresse!)

Vigge kom hit. Åt Mcdonalds. stack igen. Mamma o Kaj tog Ella på promenad och jag fick gjort en del (en del mer än bara blogg o fejan, faktiskt!) Matade Ella när dom kom tillbaka. Gröten blev super-rinnig. skitmärkligt! Gav lite extra ersättning istället.
Mamma o Kaj åkte hem. Jag o Ella läste böcker ("Vem gömmer sig på bondgården") o sjöng sånger (ur "visor för de allra minsta") ...Ella slog mest på böckerna. drog i dom. Försökte äta. Vi rullade i sängen (Ella rullade.) Blev skitgrinig redan vid halv sex. Gjorde allt för att underhålla min missnöjda dam o lyckades en timme innan jag gjorde iordning nattnings-målet. Åt lite. grät. somnade. vaknade när jag la ner henne i sängen. grät igen. åt mer. somnade direkt.

Sitter o väntar på Vickan nu. Kommer nog när som. Hon har jobbat på den där Grease-musikalen... Ska spela match imorgon igen, fröken många-järn-i-elden, så stannar inte superlänge. Får nog sitta uppe nu en stund till för hennes skull (och för att jag e nattmänniska, då!)


Jag e trött, men lycklig -Tröttheten jag syftade på när jag skrev om att det varit en jobbig dag.
Pratade med Tn o de gjorde gott. Värmde i själen. Älskade vän... De e så skönt att höra att hon e glad. De gör mig glad.

Imorgon e de städdag, men har redan tjuvbörjat... utan L's vetskap. Hoppas nu han inte blir allt för olycklig när han inte får torka dammråttor! -Dammsuga däremot e hans uppgift!


Kommentarer
Postat av: Mad

Den loppisen is the shit. Fyndade super mycket när jag var där sist..Lite bitter att jag missade den nu ;)

2010-09-26 @ 08:54:19
URL: http://mamamad.se
Postat av: Natalie Jonsson

Super fin bild Fanny!

2010-09-27 @ 22:45:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0