Jodde-fin o Ella!

Nu drar jag o lille bus till familjen Josse-Kenneth-Ella. L kör oss, sen drar han hem o städar (sover? -Storbusen e trött efter gårdagens festande) Fy tusan va kul de ska bli... Deras lilla Ella lyckades jag få en glimt av när hon för nästan 1½ år sen låg helt nyfödd i vagnen o jag o Josse sprang på varandra på stan, men sen dess har vi inte setts.

Josse e cool. När jag fick beskedet på att jag väntade barn skrev vi lite till varandra o skulle ses... -De hände såklart inte. När jag sen fick reda på att de skulle bli en flicka o ville ha Ella (Ella va ju heligt för mig. Gammelmormor hette ju så, o därför har jag sagt -så länge jag kan minnas, att så skulle en dag min dotter oxå heta.) som namn skrev jag de till henne oxå.. Ville ju inte att hon skulle bli sur på något sätt, tycka jag "stal" hennes namn eller liknande. Men sån e inte Josse, hon tyckte de va skitball att våra döttrar skulle heta samma o var bara positivt inställd till de hela.

Så nu drar vi. Ska bli spännande att se hur dom har det idag, skoj att snacka gymnasie-minnen, BK-minnen, minnen över huvud taget och nutid med min gamle vän!



-Jag o min Ella


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0