Cake pops-recept!

Cake pops

•2 paket Ballerina kladdkaka
•100 g philadelphia
•200 g vit choklad
•Grillspett
•ev. karamellfärg & strössel

Mixa ballerinakakorna i matberedare/mixer tills det bara är smulor (Jag skrapade av fyllningen och mixade endast kexen, blandade ihop det med philidelphian efter -men tror det även går att mixa hela kexen direkt!) Tillsätt Philadelphiaost. Blanda och känn på degen, den ska vara mjuk men ändå fast. Rulla sedan degen till bollar i den storlek du själv önskar, Tänk dock på att inte göra dom allt för stora! (Lättare att få fast dom på pinnen då! -Jag fick 25-30 st på detta recept!) Lägg in dem i frysen i ca 10 min. Smält chokladen i ett vattenbad eller i micron. Ta ut bollarna från frysen, doppa pinnen i lite smält choklad och tryck in den i chokladbollen (detta gör att pinnen sitter bättre). Sedan är det bara att doppa hela bollen i chokladen & toppa med valfri dekoration om man vill det. Ställ i någon typ av ställning så den står rätt upp, Tänk på att chokladen gärna ska ha stelnat innan (alt. ställ dom en bit ifrån varandra så dom inte "klibbar ihop")
 
Lycka till!

Tips! Mer vit (eller vanlig) choklad behövs! (Vi behövde de iaf!) Tror de nästan gick åt 400 g sammanlagt! Vi körde vanlig vit, färgade vit med röd karamelfärg och fick rosa, och tog när dom 300 g va slut även vanlig ljus choklad och änvände åt de sista!


Hittade btw detta receptet på en blogg jag inte minns namnet på. Sorry! Gjorde om det lite, men mestadels är alltså hämtat därifrån!


Kommentarer
Postat av: Natalie

Mmm låter gott detta och dom ser så goda ut! Ballerina kladdkaka e ju sjukt gott. Hoppas Ikea har fått in dom här i UK annars får jag testa att göra cake pops ala Fanny med annan liknande kaka. Oreos kanske? Kram

2011-04-18 @ 22:45:48
Postat av: Hanna

Verkar supersmarrigt, dem måste jag testa.

2011-04-19 @ 14:30:57
URL: http://korv-stroganoff-recept.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0