Vad fan va de som hände?

Jag o Ella ställde in dejten med Madde o busar idag... Jag har känt mig lite krasslig. frusen. trött.
Vi gick dock ändå ut i eftermiddags. Gjorde av med lite Ella-energi. Till möllan begav vi oss. -Till lekplatsen precis brevid Resturang Asien.
Ella gungade på fint som vanligt. -Va helnöjd! Vi träffade liten kille (plus mamma) som oxå fyllde 1 i nästa vecka -men på söndagen! Dessutom fick vi en låt som handlade om månen framförd av en 5åring som kunde både svenska, zigenska (-Enligt henne hette de de!) och polska... FLYTANDE! Hon hade oxå en ett dygn gammal lillasyster som låg i vagnen borta vid mamma (som satt på en bänk o käka bullar med några vänner -zigenare enligt lill-tjejen)
Mytoman-5åringen o hennes lillebror fick hjälpa mig att putta Ella i gungan. -Ella blev mer intressserade av dom än av gungan...


-Happy baby.

Gick vidare till Coop för ingredienser-till-fiskgratäng-inköp. Ella började gnälla när vi stod i kön. Gnället övergick till skrik rätt snabbt o när jag betalat o utbrottet var ett faktum stod jag in för två val -packa ihop grejerna o snabbt komma därifrån med galande unge, eller 2 -ta upp henne, försöka trösta, sätta ner henne (o därmed bara invänta ett utbrott till)
Jag valde alternativ 1. -Tänkte att de bara skulle bli värre annars.. Dessutom misstänkte jag att min kamin (som mommo kallar henne) helt enkelt va varm -o därför arg.. Bättre att få ut henne snabbt, alltså.
När jag står där o slänger in varor i påsen till ljudet av hysterisk bebis springer plötsligt en kvinna, 35 typ, fram o börjar rulla vagnen "sååå jaaa. schhh" säger hon till Ella. -Jag blir helt ställd.
"De behövs inte!" får jag fram.
"Nej, Kom nu. Kom." ropar hennes kompis/mamma (eller va de nu kan ha varit... assistent, kanske?) som står borta vid dörrarna.. "Sluta nu!"
Kvinnan säger till mig att plocka ihop mina varor (jag hade nog 3  kvar när hon kom fram) o jag bara gör de-chockad som jag e! Ella fortsätter gapa o då tar kvinnan upp henne i famnen (!!) vyssar.
Jag menar på att de bara gör de värre (även om Ella först blir jätteställd. -Bara tittar på mig med tefats-ögon i en sekund. Blir knäpptyst... -o börjar sen skrika igen) "Jag har 3 barn, så jag vet" kvittrar kvinnan (-Jaja. Hon va jätteglad o jättemärklig hela tiden!)
Jag tar Ella ifrån henne samtidigt som hennes vänninan (ja, eller va de nu va!) kommer fram o rycker tag i henne. Ella snyftar vidare. Skiter i vad som hänt. Jag e i total chock.. -Vad fan hände precis?







Kommentarer
Postat av: Aggos

Fyfasen vad rädd jag hade blivit ! Äckelkärring ! Man tar väl inte upp någon annans barn ? Jag är också helt chockad. :S

2011-04-05 @ 06:38:06
URL: http://mariaohlin.blogg.se/
Postat av: mikaela

men va fan är det med folk, maan slutar inte att förvånas!! Om hon nu hade tre barn själv så vet hon väll att man inte tar upp andras barn, ingen har ju dött av att få skrika lite!! Oftast hjälper det ju inte ändå om någon tar barnet som inte känner det utan kan bara göra saken ännu värre ush blir arg över hur vissa tänker!! Men till något trevligare, hoppas ni trivs i Malmö =)) vill ni ses i veckan?? Kram

2011-04-05 @ 08:12:49
Postat av: Milla - Mamma till SagaBus & Lillebror

Eeehh, men vafaan! Gör man så?? Jag hade blivit helt vansinnig! Eller, ja först chockad, sen galen ;)



Kram

2011-04-05 @ 23:53:00
URL: http://sagabus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0