Välplanerad överraskning!

Jag o L firade som innan sagt 2 år i måndags. Jag ville göra något för L. För mig med! -För oss!
Jag o mamma (mommo) planerade därför in att dom skulle ta Ella över natten på fredagen. (igår) Inte skulle vi säga till Linus heller. -Till honom sa jag att vi bara skulle på middag hos familjen... -Allt var alltså planerat som en överraskning!

Vi fixade allt. Planerade, ordnade. -Mamma kom tidigare i tisdags för att hämta resesängen och även få större delen av packningen -så att L inte skulle misstänka något om det heller.. En historia om sängen fick vi i sista minuten slänga ihop -Jag insåg att den nog fortfarande låg kvar i bilen efter jag sprungit fram o tillbaka o letat efter den, rotat o svurit!
"Mammas arbetskompis son (eller nåt sånt klyddade vi till det med) vill låna sängen nu i veckan" ljög jag (o trodde att han kanske skulle kommma på mig) "Vi får asså tillbaka den på fredag" fortsatte jag... -L va lite tveksam, men jag övertalade honom, sa att de va lugnt o vi "lånade" ut den...

På onsdagen släpptes biobiljetterna till Gullivers resor som L sagt att han velat se.. Jag skickade ner honom på Ica för att jag skulle kunna beställa utan hans vetskap...
-Slutar internet såklart att fungera då? (behöver jag skriva att svaret va JA!..?)
Jag ringde Ralle. Gav honom nummer o grejer på visakortet o köpet va avklarat.
-Bio, check!
... Linus kom hem från ica utan en misstanke om mina planer!

Fredagen kom. -Jag höll på att sprängas! Ville ju bara berätta. NU!
Jag fixade håret o sminkade mig, packade de sista o ringde o checkade av med mamma. Ellas täcke var inte med i första lasset packning och för att inte få L att misstänka något körde jag "garderob-rensnings-tricket" (Jag la täcket o extra-flaskor o allt annat som vi annars inte skulle tagit med i en påse, sen la jag ett par tröjor över -När L kom hem och frågade om var det var i påsen förklarade jag bara att jag rensat ut lite bland kläderna o skulle ta med för att se om det va något som mamma kanske ville ha...)
L märkte först inte att de fattades nån snutte eller nåt täcke.. -Vi skulle ju iväg rätt snart efter att han kommit hem.
Men plötsligt -då jag stod o böjde ögonfransarna en sista gång kom han in på toan o frågade om just detta... "Var e Ellas täcke?" undrade han.. Som jag redan planerat att säga om han frågade sa jag att "De ligger i tvätten.. -Hon kissade på det"
L gick ut. Tog upp påsen och stack ner handen.. "Men va e då detta..." frågade han lite förbryllat, samtidigt som jag (nästan som i en tecknad film -ni vet så där i slow motion") skrek att "Neeeee-e--e-e-e-j"
L fick upp en flärp på täcket innan han förvånat tittade på mig.
"Varför har du rotat i min påse" snyftade jag.
"Men Ella välte ut den o då såg jag hennes täcke" svarade L, om ännu mer frågande nu.. "Men vad gör hennes tä.." hann han innan jag började storböla o tjuta att "Nu va ALLT förstört o inget lönt längre" (Jag e lite dramaqueen ibland, ja!)
"Ja, men allt e förstört för Ella ska sova hos mamma o du skulle inte veta om de för de va en överraskning men nu har du o Ella förstört de" snyftade jag..
L började sakta men säkert att förstå... -Allt eftersom jag berättade..

-O visst blev de en bra kväll ändå. Jättemysigt hade vi. Men ongen. Älskade älskade ongen förstörde trotts allt min så välplanerade hemlighet, pga sin nyfikenhet (och förkärlek till papp-påsar)... -Lite störigt, men ändå bra -De blev ju en kul historia här på bloggen, om inte annat...!

Resten av kvällen berättar jag om imorgon.. Jag menar -längre blogginlägg än detta borde typ va förbjudet att skriva!


-Så här bedårande vacker va jag på vår dejt igår...


Kommentarer
Postat av: mariaohlin

bedårande, ohja ! du är fantastisk. vacker som en dag skulle jag vilja säg. så bra att ni hade det mysigt stumpan :) och ella, den där rackarns ungen, som vi alla tycker så mycket om, hihi...nyfiken i en strut ! <3

2011-02-20 @ 08:10:10
URL: http://mariaohlin.blogg.se/
Postat av: Sophie

Åhh vad störigt när du fixat och donat så för att det skulle bli en överraskning. Tur att det blev en mysig kväll ändå. Hälsa sötlöken och mannen från oss! Kramar/ Sophie, Rasmus och lilleman <3

2011-02-20 @ 15:09:33
URL: http://www.ettrosahelvete.blogspot.com
Postat av: Sofie

Mys! Jag vill höra mera, håller mig uppdaterad här ja.. :)

2011-02-20 @ 15:17:41
Postat av: Lena Tibell

Så himla söt, Fanny, men det har Du ju alltid varit, faktiskt!

2011-02-22 @ 23:09:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0