Telefon-psykolog, tack!

Mammadejt idag. Lina o Filippa kom inte.. Vi har fortfarande deras nyklar.
Snackade lite om bvc-besöket igår. -De känns lixom som att jag behöver snacka av mig om det. Höra uppmuntrande ord.
Ella, Ebba o Gustav lekte på bra. Bankade leksaker i huvuden, stack fingrar i ögon.. -Ja, sånt där barn tycker e kul (antar jag!)
 
Back to the gå-and-stå-problem...
Jag måste skriva om det!
Jag har en teori.. -Ella har ju nämligen varit lite sen (alltså på det planet) hela tiden egentligen!
Först o främst ville hon inte alls ligga på mage som pyttis. Hon låg på rygg. -nöjd! Inte vände hon sig från rygg till mage för än vid 6-7 månader. Rullade fram vid dryga 8...
-E de då verkligen konstigt att hon inte reser sig än?? Jag tycker inte!
"Hon följer väl sin egen utvecklings-kurva!" -som mommo sa! "E de inte de dom ska?"
Dessutom bryr jag mig NOLL om hon e 1½ år (så som hennes mommo va!) när hon börjar gå. Jag tycker de inte e nåt fel att va lite sen. lite bekväm.. De jag bryr mig om e att få veta om hon någonsin kommer gå.. -vilket jag tror!

Jag bryter ihop. Tycker de e skitjobbigt! Jag känner sån press o stress över att vi nu har en månad på oss. Jag känner misslyckande. -Har jag verkligen gjort så mycket fel? 
Samtidigt blir jag arg som ett bi när kritikerna kommer fram. -När man hör att man inte borde gjort si, Inte så.
Skitarg blir jag. Hatisk. -Jag gör ju det jag tror e bäst!
Jag känner Ella. Hundra tusen gånger bättre än er, Så sluta! -Lägg er inte i! Låt oss va. -Eller va iaf bara snälla!

Så. -Avreagerad... Lite, iaf!
Borde ha en telefon-psykolog.. En sån där man ringer o skäller ut.
Man kan skrika ut alla onda tankar och elaka ord utan att denna dömmer!
-Detta borde lanseras. (hej patent!)
L e min sådan nu.. tele-psykolog. Men jag tror inte de e rikigt rättvist.. -Han får ju inte ens betalt! (Snarare tvärtom! -Får ringa upp mig då jag ringer.)
Nej. De här får jag spåna vidare på! -Detta o ett ljudisolerat skrik-rum. -De behöver jag nu! Tror jag alla behöver! -Eller..?! Vad säger ni? -Fler än jag med (hrm) humör..?


-Jag e finast, tycker mamma!

Kommentarer
Postat av: Mikaela

ush och fy skrik av dig, det är inte bra att hålla sånt inom sig!! som sagt innan idag det kommer när det kommer, hade varit mer oroande om hon rullat, ställt sig, krupit och gått inom loppet av någon dag =)) Försök att inte oroa dig för mycket bara!! Kramar till dig...

2011-02-24 @ 22:23:19
Postat av: Milla - Mamma till SagaBus & Lillebror

Jag vet hur du känner dej, men jag är helt säker på att det snart kommer igång.

Min teori är att ungar utvecklas i etapper, tar en sak i taget liksom. Som Noah t ex, han vägrade att äta mat, bara välling och gröt inget annat. Däremot kunde han krypa osv, men det funkade inte med maten. Men det kom igång sen, något sent men vafasen nu äter han ju :)



Kramar

2011-02-24 @ 23:45:49
URL: http://sagabus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0