Skriknatt.

Ella har skrikit inatt. Oj vad hon har skrikit!
Venessa o Vigge sov här. Väntade på oss i trappen när vi kom från stan o Madde.
De va bra där igår, förresten. -Men de e de ju alltid! De va skönt att få ventilera lite. -Snacka bebis o barn. Madde e bra. Kritiserar inte mig. Inte Ella. Hon kritiserar snarare kritikerna. -o de gillas!
Wincent fick lastbils-bil i försenad 2års-present. Blev charmigt vansinng när den (eller vi) inte gjorde som han ville! Antonio va en liten sockerbit som Ella tyckte va rätt intressant (eller va de hans sitter som gillades!) 
Ella va förresten inte alls lika orolig som hon brukar. Blev inte rädd en endaste gång av höga ljud eller yrväder-Wincent. Känns extremt skönt! -Kanske förstår hon att de inte e något att va rädd för. Dom där höga ljuden betyder visst inte fara...


Jag lyckades med världens grej igår.. Jag betalade på konsum. Ja, asså, -de ses kanske inte som världens grej för er, o tro nu inte att jag i vanliga fall inte betalar för mig -för det gör jag! Dock inte endast!
Jag köpte vatten och mellanmål till Ella. Ingen stor-handling, direkt -så struntade i kasse, o tänkte stoppa varorna direkt i väskan... Problemet va ju att jag glömde den där lilla detaljen. -varorna!
Jag betalade o gick. -utan inköpen!
Smart.

Iaf. Back to Vigge o Venessa-övernattning o skriknatten.
Ella vaknade 3, slukade en flarra välling, men somnade inte igen (som hon vanligtvis gör!) Hon valde istället att fortsätta skrika. -Fram till klockan va 5! Jag o L prövade allt! Alvedon, vaggning åt höger, åt vänster, upp, ner, hit, dit! Vi gick, satt, låg, stod. Släckte, tände, va tysta, sjöng o vyssade. Inget va rätt. -O skriken fortsatte!
"Blanda välling" bad Linus när klockan var 5. -"men hon åt för 2 timmar sen" försökte jag... "Skit i de. blanda välling" tyckte en uppgiven L...
Sagt o gjort. Jag kom själv inte på nån bättre lösning, så vi försökte! -Jag tryckte in flaskan i munnen på gaphals o hon slukade... -nästan allt! Efter de somnade hon. Sov i dryga 2 timmar innan hon bestämde sig för att va pigg (men denna gången iaf glad!)

Förklaringen e nog tänderna. -o min stora käft!
Jag har skvallrat om hur extremt duktig o ognällig Ella varit i samband med dom 2 senaste gaddarna till allt för många... Därför valde hon att inte längre vara ognällig o ta igen allt nu. inatt!
Nu har framtand nummer ett även den tittat fram iaf. (2an gissar jag på kommer när som helst den med.. -ser väldigt spänt o vitt ut där under lilla tandköttet!)
3 tänder. 4 dagar! Galet! Dom tidigare 3 har tagit 3 månader att få!

Vigge o Venessa va lite i chock efter natten! Venessa berättade att hon tänkt att ongen inte borde kunna skrika så mycket!
Hoppas dom förtränger de o vi får fler kusiner till lilla E i framtiden (för de blir ju inte nu på ett tag, de vill jag lova! -inte efter detta!)


L drar till stan snart. Jag drar ner till grannarna. Ska kolla melodifestivalen sen. Kanske kommer Vicky oxå en sväng.




-De här söta fotot tog Vigge på gal(ning)-ongen igår!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0