3minuters-metoden!

Venessa tog tåget hit efter skolan, Vi åkte sen bussen till stan efter Ellas gröt. Mötte upp Pappa o Johnny för lunch på hansa. Åt supergod (dock kall, -eftersom jag matade Ella samtidigt) asien-insperad scampi-tjolahejsan. -Rekommenderas!

Jag o Venessa o Pappa satt kvar en stund o snackade. Lite om resan o så. Damn -denna resa. MÅSTE berätta för er nån dag.
Vi pratade även jobb o lägenheter o så. Vuxensnack för oss barn. Ella dansade (o bajsade) sig genom samtalet.


Venessa o Jag mötte upp Vigge på harmoni barn -där jag oxå lämnade in min (Ellas) ralph lauren-väst som blivit missfärgad vid första tvätten. -Dom skulle se vad dom kunde göra... Trevliga va dom iaf! Dock tråkigt.
Iaf. -Vigge va hungrig så vi stack upp på waneys. Fikade till de att L slutade och vi åkte hem.


Ella somnade själv i soffan efter vällingen. Tog typ en halv minut. dessutom hördes INGET gnäll (Plötsligt händer de..!?) o vi bar in henne i sängen.
Vi funderar på nån typ av 5minuters-metod (nerkortat till typ 3minuters, kanske?) för att få henne att somna själv. -Har ni andra tips? -Eller erfarenheter av denna metod? -Berätta!

Sängen nu. Babycafé här i svedala med spädbarnsmassage-grupp-mammorna imorgon.


-Förstår ni varför jag kallar henne solstrålen? -Ella på hansa me Mammi o Moffe.
...ÄLSKAR denna bild, btw


-Morbror Vigge, Nanny Venessa o väldigt nöjd Ella-sol på Waneys.

Kommentarer
Postat av: Milla - Mamma till SagaBus & Lillebror

Vi började med att ge nattvällingen inne i sängen istället. Sen sitter vi kvar inne i rummet tills han somnat, men han ligger själv i sin säng.

Det har funkat bra :)



2011-01-19 @ 23:02:11
URL: http://sagabus.blogg.se/
Postat av: Mad

Jag har aldrig förstått mig på den där metoden. Vi har alltid varit inne hos Wincent när han var liten och skrek. Vi körde som Milla. Nattvälling i sängen. Sen har vi haft fasta kvällsrutiner. Samma procedur varje kväll. Samma sång. Samma saga. Eller vad man nu vill göra. Säger "Godnatt Älskling" och sen sitter vi därinne tills han somnar. När han var liten tog vi inte upp honom. Vi satt bredvid och la handen på honom. Tröstade. Satte in nappen om den trillade ut osv. Somnar själv gör han inte nu heller. Men måste dem kunna det när dem är så små? Ingrediens nummer ett i vår uppfostran är trygghet och när ett barn skriker är det deras enda sätt att kommunicera. Om man lämnar dem själva då så tar man ju bort tryggheten. Men det är ju bara så jag ser på det. Jag vet att fem minut metoden funkar för vissa..Fattade du något av vad jag vill ha sagt hahaha! ;)

2011-01-20 @ 10:26:56
URL: http://mamamad.se
Postat av: Natalie

Vad fin hon är, ser ut som lyckan själv!

2011-01-20 @ 11:01:03
Postat av: Venessa

Vad pigg och fräsch jag set ut att vara!

2011-01-21 @ 12:19:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0