Första badet i bassäng!

Ella va inte alls nöjd med barnbassängen (speciellt inte alla barn o allt ljud -tror jag) till en början idag. Jag o Venessa sjöng om grodan ("Blöö-öh sa den lilla söta grodan idag...") och plaskade på ytan för att fröken skulle bli lugn. -De blev hon. Victor tog bilder.
Vi hann nog bada en tjugo -tjugofem minuter innan simskolan började, Då gick vi o duschade! -De räckte med den lilla stunden för fröken E idag, tyckte vi!
Lena träffade vi oxå, förresten. Mamma Tibell! Första gången hon träffade Ella, o Ella grät sig igen mötet... Trevligt!

Ella va jättetrött redan halv sju. Vi tog vällingen, boken och liten bus o la i sängen. L körde o hämtade mat -Jag nattade. Ella va lugn till en början. Hon åt, låg lugnt o suttade på nappen. (De här blir en lätt kväll, tänkte jag... Dumt nog! -Detta visade sig självklart vara HELT fel!) -Ella började skrika efter en stund. Hon skrek o drog ut sin napp, rullade o sträckte upp sina armar i luften. Hon skrek högre o högre. Jag satt o stod vid sängen. knäpptyst. Stoppade i nappen, la min hand på lilla gumpen o buppade lite. Ella skrek bara mer och det rök -till slut- ur öronen på mig!
L kom hem efter alldeles för lång tid. -Då hade jag precis gett upp och tagit upp Ella i famnen. Hon skakade i hela kroppen och kippade efter andan o grät fortfarande. -Jag va helt slut. L tog över och la henne på vår säng där han oxå la sig själv. -Tio minuter senare sov hon. (Linus-metoden kan kanske va "vår" metod..?!)

Nu e de L som sover (Ja -Ella OXÅ som tur e!) O jag sitter och kollar vem som går vidare i Let´s dance just nu -Inte för jag bryr mig ett skit -men de känns... fredag! -o vi gillar fredag.
 

-Plaskande Ella-bus


-Ella håller stenhårt i Vanningen-"biljetten" under hela vistelsen.
(Hennes "snutte" i badet, kanske?)


-Venessa, Jag o Ella badar. Victor fotar (sina tår...?)


-Ella fick smaka lite glass efter badet...
(De va nog höjdpunkten på hela visstelsen, enligt henne!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0