Nattnings-tips.

Vilken kväll! Ella somnade precis!
Eller ja
. -Om vi börjar från början vaknade hon strax innan nio idag. Sov en kort sväng på förmiddagen (halvtimme) en kort sväng på eftermiddagen (20 min, typ.. -läs mitt tidigare inlägg) o somnade sen strax efter sex. HELT slut.
Jag o L kollade lite på tv, fixade. Jag bestämde mig för att inviga mixern vi fått av daddy o göra en red fellas-lookalike-smoothie o startade maskinen.
...Jag trodde ärligt jag kommit till ett sågkraftverk. För j-ä-v-l-a-r va den lät!
-Så tyckte även Ella, ja. Att den lät. Hon gav ifrån sig ett vrål som betydde något i stil med "nu-blev-jag-rädd-o-som-straff-ska-jag-nu-få-va-uppe-hur-länge-jag-vill.MOHA!"

Eftersom vi inte e bossarna i denna familj (Jag o L, alltså) fick vi ju bara lyda fröken. Låta henne sitta med en stund. Vi försökte mysa o ta de lugnt, varva ner o ge välling. Ella garvade o rullade rundor -tyckte inte alls de va dax för gos.

Efter en dryg timmes vaggning o nattning somnade lillfröken äntligen i min famn nu strax innan elva. Jag va (e) helt slut. Att dessutom sånna här sena nattningar brukar resultera i tidiga mornar och/eller oroliga nätter gör de ju inte bättre.
Men men. Sånt e livet. -Föräldraskapet!


Förresten. När vi ändå e inne på bana nattning så vill jag fråga er supermammor (pappor med för den delen) som läser bloggen hur NI gör med nattningarna. -Har ni några tips?
Jag o L vaggar o sjunger o spelar giraffen/kaninen (samma vaggvisa) o dör lite i våra ryggar varje kväll... -Ella börjar bli tung. 9kilos-tung. De e inte lika lätt som när hon va nyföding att bara gå runt (för sitta e nämligen förbjudet i Ella-världen) med henne, vagga henne. -Låta henne sova i ens famn.
Jag vill kunna lägga henne i henns säng, låta henne somna själv -o jag vill självklart att hon ska göra detta utan oro och skrik.
Jag vet ju många barn som somnar såhär, O vagga lillfis kan man ju inte hålla på med i all evighet -så har ni tips/råd/metoder -SNÄLLA skriv.
Bwt. Har ni tålamod till salu -skriv då me! -Jag betalar dyrt!


-Vill bli vaggad (stående) eller omkringkörd i vagnen.
"Annars blir de inget sovande" -säger Ella.

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Ush ja det är inte lätt det där med läggning, Gustav somnar alltid själv och väldigt sällan i famnen, vet inte riktigt hur vi gjorde har försökt ända sedan han börja sova i egen säng att lägga honom själv så han är nog van från början helt enkelt!! Men han har sina perioder ( tänder, växtfas m.m) som han klyddar lite med nattning och vaknar upp och vill leka, vi försöker att hålla oss till sovrummet inte prata alls och lägga honom i sängen, gå ut låta honom gråta och sen in och trösta och ut till slut somnar han själv (typ 5 min metoden men vi låter inte honom gråta i 5 min) det funkar för oss!! Till slut kommer det, oj vad långt det blev =)) Kram

2011-01-17 @ 08:23:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0