Till Norge.

img_9535 (MMS)

Jag har följt var enda artikel som skrivits sen tragedin i Oslo o utöya utspelades sig. Igår på Aftonbladet publicerades även namn och bilder på ett antal omkomna. -På de döda ungdommarna. På barnen som lurats och skjutits ner av ett monster. Av en sjuk man som inte känner någon ånger. Av en man som fortfarande tror att han gjorde de enda rätta... Jag känner mig äcklad. Sorgsen. Jag känner ingen av de omkomna. Jag vet att de få personerna som jag känner i Oslo mår bra, e välbehållna. Men -ändå- känner jag smärta. Speciellt efter bilderna publicerats, faktiskt! -Efter att man fått läsa deras namn och födelsedatum. 970717. 960225. 920725, och så vidare... Så forsätter listan. 90talister! -Tonåringar. Ungdommar. Barn! De gör ont i mig o jag e mer berörd än jag trott jag skulle bli. All kärlek går från mig till Norge, till de anhöriga, till offren, till freden o till kärleken själv! Må de goda vinna. Låt kärleken vinna! Låt hoppet o tron besegra det onda, O låt smärtan efter förlusterna att försvinna..


Kommentarer
Postat av: Natalie

Fin skrivet Fanny! Håller fullständigt med.

2011-07-28 @ 11:38:46
Postat av: Milla - Mamma till SagaBus & Lillebror

Jättefint!! Jag skriver under på varenda ord! Det skär verkligen i hjärtat :(



Kramar

2011-07-28 @ 23:45:16
URL: http://sagabus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0