Nu skriver jag om det igen.

Tn ringde ikväll och frågade om något hänt, eller om det va något med Ella.
Hon hade visst inte läst blogginlägget (Oro.) själv, men hade hört om det!
Jag skriver därför igen.
-Inget e förmodligen fel med min lilla tjej -förutom att hon har en övernojjig o nervös morsa, då!

Ella kryper inte. Hon känns på något sätt inte lika stark som sina jämnåriga (Kan man säga så när dom bara e månads-gamla?) kompisar. Detta e absolut inget som behöver vara fel. Jag har läst om det. -Jag vet att barn e otroligt olika i utvecklingen och att detta verkligen inte betyder att det är något fysiskt eller psykiskt som inte står rätt till... -Barn e individer. Dom lär sig olika snabbt. Har mer eller mindre bråttom.. -Dom skiter i allt som inte handlar om dom själva, och gör EXAKT som dom (o bara dom!) vill!

"Mellan 6 månader till 14 månader börjar dom flesta krypa. Från 8 till 18 månader börjar dom gå... -Börjar dom inte gå då brukar man kolla så att allt stämmer. (med bla musklerna) -O ofta gör det de även om dom inte går nu heller..."
-
Stod det (någonstans... minns inte var nu!)
Ändå jämför man istället med andra. -Med bebisarna som kan allt! Dessutom Ella e inte ens i närheten av 14 månader. -Så varför nojjar jag??


-Lite senare, men vackrast av dom alla. (tycker mamma! ... o mommo!)

Kommentarer
Postat av: Tjolanta

Tror inte alls att du har något att oroa dig för ! Du gör helt rätt i att fundera över det, och gör ännu mer rätt i att skaka det av dig och tänka precis som du gör - Ella är ditt första barn, och inte tusan har du haft triljoner småsyskon som du kunnat följa, därav din oro! Hon ser ut att växa och frodas precis som hon ska. För övrigt är hon förbannat söt ! :) Inget att oroa sig för ALLS !



Kram

2011-02-12 @ 05:40:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0